Franța a atins pragul de 100.000 de stații de încărcare a automobilelor electrice

Franța a atins pragul de 100.000 de stații de încărcare a automobilelor electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 mai 2023

Franța va atinge pragul de 100.000 de stații de încărcare a automobilelor electrice, cu câteva luni după data limită fixată inițial pentru sfârșitul anului 2022, a anunțat joi Avere-France, asociația profesională care reunește firmele din acest sector, transmite AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Franța devine astfel a doua cea mai bine echipată țară din Europa, după Țările de Jos dar înaintea Germaniei, care în urmă cu câteva luni devansa încă Franța, a precizat Clément Molizon, director general la Asociația națională pentru dezvoltarea mobilității electrice (Avere), scrie Agerpres.

Ryanair anunță o creștere semnificativă a numărului de pasageri CITEȘTE ȘI Ryanair anunță o creștere semnificativă a numărului de pasageri

Fostul ministru al Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, anunța în anul 2020 că vrea să atingă acest prag de 100.000 de stații de încărcare a automobilelor electrice încă de la finele lui 2021.

Următorul prag, care a fost fixat de Emmanuel Macron, este de 400.000 de stații de încărcare a automobilelor electrice în 2030. Potrivit lui Clément Molizon, estimările Avere-France arată că până la finele acestui deceniu "vom avea nevoie de o cifră între 330.000 și 480.000 de puncte de încărcare".

În prezent, din cele 100.000 de stații de încărcare din Franța, aproximativ 10% permit o încărcare rapidă.

"În 2020, instalam 4.000 de stații de încărcare pe an...La începutul lui 2023, am instalat 4.000 pe lună", a precizat Clément Molizon.

Numeroși actori s-au implicat în ultimii ani pe piața stațiilor de încărcare precum Bouygues, Engie, Total sau EDF, prin filiala sa Izivia, dar și companii străine precum Fastned (Țările de Jos) și Tesla (SUA).

În contextul în care, începând din 2035, în Europa vor mai putea fi comercializate doar vehicule noi cu zero emisii poluante, industria auto insistă pe dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru a răspunde la cererea de stații de încărcare.

Senatorii își cumpără 22 de Skoda Superb, cu un milion de euro, printr-o licitație cu un singur ofertant. Dealerul a mai vândut 20 de limuzine Parlamentului, anul trecut CITEȘTE ȘI Senatorii își cumpără 22 de Skoda Superb, cu un milion de euro, printr-o licitație cu un singur ofertant. Dealerul a mai vândut 20 de limuzine Parlamentului, anul trecut

Legislația franceză stimulează și ea dezvoltarea de echipamente de încărcare. Începând din 2025, toate clădirile non-rezidențiale cu peste 20 de locuri de parcare (gări, aeroporturi, supermarketuri, etc.) vor trebui să echipeze 5% din locurile de parcare cu stații de încărcare.

În primele patru luni ale anului, 14,8% dintre toate vehiculele noi vândute în Franța au fost electrice, față de 13% pe ansamblul anului 2022.

În prezent, majoritatea operațiunilor de încărcare se fac la domiciliu sau la locul de muncă însă multiplicarea vehiculelor electrice obligă autoritățile publice să crească numărul de stații de încărcare de pe teritoriul țării pentru a liniști automobiliștii că vor putea utiliza vehiculele electrice pe distanțe lungi.

Avere-France solicită de asemenea Guvernului de la Paris să se alăture eforturilor companiilor destinate extinderii rețelei stațiilor de încărcare, precum pe autostrăzi unde numărul stațiilor de încărcare trebuie majorat pentru a face față afluxului în week-end-urile prelungite și a evita saturația.

viewscnt
Afla mai multe despre
franta
stații de încărcare