Reducerile masive de prețuri și campaniile de promovare derulate de mărcile germane de automobile au adus o creștere record pentru vehiculele complet electrice din această țară: 48% avans față de anul anterior, 21% cotă de piață în octombrie și aproape 19% pe primele 10 luni ale anului.
Estimările analiștilor vorbesc despre un nou record de vânzări, la finalul acestui an, care ar urma să depășească cifrele din 2023, când încă funcționa vechiul program de tip Rabla, cu subvenții care urcau până la 7.000 de euro.
Germania a depășit ritmul de creștere înregistrat de Norvegia (+33% în acest an) și de Marea Britanie (+29%), în timp ce Franța pare că a intrat într-o perioadă de stagnare, în pofida programelor de subvenționare.
Mărcile germane și-au luat deja partea leului, ocupând 55% din piața de vehicule electrice, care a atins în primele 10 luni un volum de 434.627 de unități, de departe cele mai multe din toată Europa.
Cu tot cu mărcile non-germane deținute de companiile locale (Skoda, Cupra, SEAT, Mini), procentul urcă la aproape 80%, o valoare care nu lasă loc de prea multe speranțe pentru celelalte mărci europene care vând mașini electrice și nici pentru chinezi, care continuă însă să fie activi.
Marca Volkswagen deține singură 18,5% din piața de electrice, urmată de Skoda, cu 11,3% și BMW, cu 9,5%. Mercedes și Audi completează primele cinci locuri ale clasamentului celor mai vândute mărci pe acest segment.
La polul opus se află Tesla, care a înregistrat o nouă scădere în octombrie, de peste 50%, cu un volum tot mai mic, de 750 unități, fiind deja depășită de BYD, MG, și Leapmotor, dintre mărcile chineze, dar și de alte mărci europene sau asiatice de pe piață. La finalul primelor 10 luni, Tesla are un declin de 54% și doar 15.500 de vehicule înmatriculate, față de peste 30.000 în urmă cu un an.
Interesant este și faptul că, deși BYD a înregistrat progrese importante pe piața germană, acestea au fost obținute cu modele hibrid și nu cu electrice. MG este singura marcă din Top 15 în Germania, pe locul 14, având un număr de vehicule electrice aproape egal cu Fiat, respectiv 1.090 unități.
Dintre mărcile non-germane și fără apartenență la grupurile germane, lider este Hyundai, cu peste 2.300 de vehicule înmatriculate în octombrie, urmată de Ford și Kia. Ford a punctat inclusiv cu noul Puma Gen-E, produs în România, care a avut 538 de exemplare vândute în octombrie și 2.682 pe întreg anul, adică un sfert din vânzările de mașini electrice ale mărcii americane.
Renault a înregistrat de asemenea un avans puternic, cu aproape 1.500 de vehicule, în timp ce Dacia Spring a vândut în ultima lună 277 unități, respectiv 4.200 pe tot intervalul ianuarie – octombrie.
Cele mai vândute modele cu propulsie electrică au fost VW ID.7, VW.ID3, Skoda Enyaq și VW ID.4, iar statisticile consultate de Profit.ro arată că oferta pe care o au în acest moment clienții germani este impresionantă: 150 de modele distincte oferite de constructorii auto.
Pe lângă segmentul pur electric, hibridele cu încărcare completează și ele tabloul electrificării germane. Acestea au înregistrat o puternică revenire, odată cu creșterea ofertei de modele cu autonomii crescute, având un avans de 60% și o cotă de piață de 12,4%, ceea ce duce ponderea vehiculelor cu încărcare la priză la 33,4% din totalul pieței.
În același timp, cel mai mare segment rămâne cel al hibridelor cu autoîncărcare, care a urcat la 28,2% și a generat indirect scăderi mari pe segmentele pe benzină și diesel, care mai au în prezent 37% împreună.














