GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk

Clienții Tesla, considerați pentru multă vreme unii dintre cei mai fanatici din industria auto, au început să cumpere alte mărci, după cum relevă un studiu analizat de Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk

Extinderea masivă a ofertei de automobile electrice, lipsa de opțiuni din partea producătorului favorit, dar și reducerea interesului pentru automobilele electrice sunt motivele principale pentru care clienții Tesla au înregistrat o scădere importantă a gradului de loialitate față de marcă, conform cifrelor publicate de S&P Global Mobility, care susține că piața vehiculelor electrice intră într-o nouă fază, definită de schimbări în preferințele consumatorilor.

Studiul precizează că situația s-a degradat pe toată plaja de vehicule electrice, rata loialității pentru acest tip de propulsie diminuându-se la 58,7%, față de 68% acum doi ani.

Consternare - Ministrul Economiei a aflat din Profit.ro că șeful Romaero a demisionat CITEȘTE ȘI Consternare - Ministrul Economiei a aflat din Profit.ro că șeful Romaero a demisionat

Asta înseamnă că doar puțin mai mult de jumătate dintre cei care au cumpărat anterior o mașină electrică revin la acest tip de propulsie la momentul unei noi achiziții. Comparativ, gradul de loialitate pentru motoarele cu combustie este în continuare la un nivel ridicat, 84%, dar în scădere. Singurul segment care crește este cel al hibridelor, dar procentul este încă redus.

Cei care au realizat studiul susțin însă că procentul în scădere al loialității față de BEV a fost determinat în mare măsură de clienții Tesla, care au cea mai mare reducere procentuală.

„Consumatorii nu abandonează vehiculele electrice, ci devin mai selectivi”, spun specialiștii care susțin că unul dintre cele mai clare semnale ale schimbării se vede în comparația dintre loialitatea față de marca Tesla și loialitatea față de tipul de combustibil.

Cereri surpriză la One United: Împrumut masiv și vânzarea One United Tower CITEȘTE ȘI Cereri surpriză la One United: Împrumut masiv și vânzarea One United Tower

Concret, proprietarii Tesla au o loialitate față de propulsia electrică de 68,9%, în ușoară scădere de la vârful de 70%, în timp ce loialitatea față de marca Tesla a acestora s-a redus la 52,1%, de la 67% în ultimii 3 ani.

Asta înseamnă că problema este marca, nu tipul de propulsie.

GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk

Analiza proprietarilor altor mărci de vehicule electrice semnalează că loialitatea față de acest tip de propulsie este în creștere, de la 45% la 46,4%, acest detaliu sugerând că aceștia sunt tot mai convinși de propulsia electrică.

În același timp, loialitatea față de mărcile respective este și ea în creștere la 43,5%, de la aproximativ 40% în ultimii trei ani.

Surpriza anului: Dacia lansează Duster Pickup FOTO CITEȘTE ȘI Surpriza anului: Dacia lansează Duster Pickup FOTO

Una dintre concluziile studiului este că proprietarii de Tesla rămân atașați vehiculelor cu energie electrică, dar sunt din ce în ce mai deschiși la schimbarea mărcii.

„Aceasta marchează o schimbare către o bază de clienți de vehicule electrice mai matură, care prioritizează caracteristicile, utilitatea și valoarea”, explică autorii studiului.

Printre criteriile care au impact asupra deciziilor proprietarilor de mașini Tesla se numără stilul caroseriei și scenariile de utilizare ale vehiculelor, care nu mai corespund în totalitate cu preferințele clienților Tesla.

Analiza a depistat o rată mai mare de renunțare la marca Tesla în segmentele de caroserii regăsite în gama producătorului american. Mărcile către care au plecat cei mai mulți clienți Tesla sunt Toyota, BMW și Mercedes-Benz, brandul german BMW fiind lider pe segmentele de SUV.

O altă observație a studiului relevă că prețul nu este un criteriu de abandonare a mărcii Tesla, ci dimpotrivă, fiind alese la revenirea pe piață mașini cu un preț similar sau chiar mai mare, procentul celor care au preferat o mașină mai ieftină fiind de 5%.

GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk

În total, conform cifrelor prezentate, dintre clienții Tesla care renunță la propulsia electrică, un procent majoritar de 68,9% se mută la benzină, 28,2% la hibrid și 2,9% la motorină.

Pe ansamblu, profilul proprietarului de mașină electrică nu mai este cel al „early adopters”, ci se transformă într-unul de cumpărător informat, sensibil la preț, cu o preferință pentru stilul caroseriei, având o gamă tot mai largă de opțiuni.

Producătorul auto chinez Jetour intră pe piața din Europa și lansează vânzările în Polonia CITEȘTE ȘI Producătorul auto chinez Jetour intră pe piața din Europa și lansează vânzările în Polonia

„Loialitatea, fie față de Tesla, fie față de alte vehiculele electrice, va trebui câștigată în moduri noi. Viitorul pieței vehiculelor electrice este modelat de consumatori mai responsabili care fac alegeri mai inteligente și mai variate”, concluzionează autorii studiului.

Raportul loialității față de mărcile de pe piața din SUA, la jumătatea anului 2025, subliniază că Tesla a coborât pe locul al doilea, cu doar 58,1%, fiind depășită de Ford, care a urcat pe primul loc cu 59,6% dintre clienți menținuți de marcă la momentul unei noi achiziții.

Tesla se află la mică distanță în fața Chevrolet (58%), care înregistrează de asemenea o rată de creștere a loialității.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0719 +0.0024+0.05 %
1 USD4.3138 +0.0318+0.74 %
1 GBP5.8251 -0.0190-0.33 %
1 CHF5.4257 -0.0090-0.17 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite