Gruia Stoica intră cu GFR pe piața din Grecia după mai mulți ani de încercări

Gruia Stoica intră cu GFR pe piața din Grecia după mai mulți ani de încercări
scris 13 iul 2021

Procedurile care trebuie îndeplinite pentru ca Grup Feroviar Român (GFR) să intre, după mai mulți ani de încercări, pe piața elenă, sunt așteptate să fie finalizate în această lună, prin omologarea vehiculelor.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În primăvara anului trecut, Profit.ro a anunțat că GFR a primit o licență de operare de la autoritatea de reglementare în domeniul feroviar din Grecia, etapă importantă pentru operarea pe această piață.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Ulterior, GFR a depus două cereri de omologare a vehiculelor, pentru a începe operațiunile de transport pe infrastructura feroviară greacă, respectiv pentru o unitate electrică și una diesel, așteptarea fiind acum ca versiunea finală a deciziilor de omologare a celor două vehicule să fie emisă în această lună.

Acordarea de către Autoritatea de Reglementare Feroviară, în luna iulie 2021, a aprobării pentru cele două vehicule marchează începutul proiectului de transport al companiei GFR în infrastructura feroviară greacă, indică presa elenă.

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, prezent deja în țări ca Ungaria, Bulgaria și Austria, vrea să intre pe încă cel puțin 7 noi piețe: Cehia, Macedonia de Nord, Slovacia, Belgia, Olanda, Muntenegru și Slovenia, era indicat anul trecut. În februarie acest an, Grupul Grampet al lui Gruia Stoica a anunțat că a lansat operațiunile Train Hungary – Sucursala Ljublijana, în Slovenia, extinzându-și astfel activitatea diviziei de transport feroviar de marfă la zece țări din regiune.  

Grampet este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și din Europa Centrală și de Sud-Est, având circa 7.000 de angajați.

În 2018, Grup Feroviar Român, al doilea operator feroviar de marfă din România după cota de piață, principalul competitor al companiei de stat CFR Marfă, a depus acte la Autoritatea Feroviară de Reglementare din Grecia pentru a începe să opereze pe teritoriul acestei țări. 

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

Anterior, în 2015, Grup Feroviar Român a concurat, în asociere cu firma americană Watco Cos LLC, pentru cumpărarea companiei elene de cale ferată Trainose și a celei de mentenanță a materialului rulant, Rosco, dar ulterior s-a retras din cursă, iar operatorului feroviar a fost vândut, în 2017, companiei italiene de stat Ferrovie dello Stato, pentru 45 de milioane de euro.

Anul trecut, Gruia Stoica a fost condamnat de judecătorii Tribunalului Iași, la patru ani de închisoare cu executare, în dosarul privatizării societății Transbordare Vagoane Marfă, sentința nefiind definitivă.

În 2016, Stoica a fost condamnat definitiv la 2 ani de închisoare cu suspendare și muncă în folosul comunității, cu acuzația de trafic de influență în dosarul legat de fraudarea licitației Complexului Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui.

viewscnt
Afla mai multe despre
grup feroviar roman
operayor feroviar
gfr
grampet
gruia stoica
grecia
gfr grecia
piete gfr