Grupul Volkswagen a revenit pe creștere în primul trimestru, după scăderea din 2022, cu un avans foarte mare pe electrice

Grupul Volkswagen a revenit pe creștere în primul trimestru, după scăderea din 2022, cu un avans foarte mare pe electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 apr 2023

Raportul VW Group privind vânzările globale de autovehicule arată o creștere destul de bună a companiei, însă include și scăderi, dintre care cea din China este cea mai importantă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

VW Group a livrat în primele trei luni ale anului 2,04 milioane de autovehicule, în creștere cu 7,5% față de perioada similară din 2022, ceea ce subliniază o revenire vizibilă din criza de semiconductori, însă nu suficient de mare încât să conducă la nivelurile atinse în urmă cu trei ani. Secretul stă în piața din China, unde compania se confruntă deocamdată cu dificultăți care au la origine atât blocajele din ultimul an, cât și concurența tot mai puternică din partea mărcilor locale.

Cu 644.500 de vehicule vândute, VW Group marchează o scădere de 14,5%, care a condus și la pierderea locului 1 pe piața de automobile locală. O scădere mai mică și cu un impact redus asupra vânzărilor totale a înregistrat VW și în Europa de Est, cele 114.000 de autovehicule reprezentând o scădere de 5,8% față de anul trecut.

VIDEO Autostrada Sibiu - Pitești: Cum arată acum tronsonul unde o firmă austriacă începe construcția primului mare tunel pe o autostradă din România CITEȘTE ȘI VIDEO Autostrada Sibiu - Pitești: Cum arată acum tronsonul unde o firmă austriacă începe construcția primului mare tunel pe o autostradă din România

În rest, pe toate piețele majore, mărcile grupului au crescut, în ansamblul lor. Cel mai mare avans a fost cel din Europa de Vest, 26,9%, care redevine astfel cea mai mare piață a grupului, cu 795.400 vehicule vândute. La fel de mare a fost și creșterea din America de Sud, 26,1%, însă volumul este comparabil cu cel din Europa de Est, 103.600 de vehicule.

Mărcile grupului au evoluat diferit, în general în funcție de proporția pe care o au în activitatea companiei. Marca de bază, VW, a raportat o creștere de numai 1 procent, cu fix un milion de vehicule livrate, adică jumătate din totalul grupului. O creștere foarte bună a reușit SEAT și marca subsidiară CUPRA, cu 125.200, respectiv +37%, cauza principală fiind baza de raportare foarte mică din anul anterior.

Și Skoda pare să-și revină, cu o majorare de 12,6% a vânzărilor, la un volum de aproape 210.000 unități. Grupul de mărci premium, aflat sub umbrela Audi, a crescut la 421.800 unități, ceea ce reprezintă un plus de 7,9% față de 2022, iar Porsche, separat de restul mărcilor, are un nou trimestru foarte bun, cu 80.800 autoturisme vândute și o creștere de 18%, care pregătește un nou record anual pentru marcă.

Pe segmentul de camioane, în cadrul TRATON, VW Truck & Bus a scăzut 17,5%, însă restul mărcilor au crescut, astfel că volumul total a fost de 84.600 camioane și autobuze, cu 24,8% mai multe decât în trimestrul 1 din 2022.

Creșteri mari pe electric

Performanța cu care a ales să iasă public grupul este cea de pe segmentul de electrice, care a crescut cu nu mai puțin de 42% față de anul trecut, una dintre cele mai mari creșteri din industrie, susținută de lansările numeroase ale mărcilor pe piețele globale. În total, VW Group a livrat 141.000 de automobile 100% electrice, un număr care anticipează pentru finalul acestui an depășirea în premieră a pragului de 500.000 de vehicule electrice. Mărcile grupului au vândut cu aproape 100.000 de autovehicule complet electrice în plus, față de perioada similară din 2022.

Lider pe acest segment este, evident, grupul de mărci de volum, unde doar sub brandul VW au fost livrate 70.000 de autovehicule, cu 31,2% mai multe, din urmă venind Skoda, cu 12.400 unități, CUPRA, cu 9.200, și VW Vehicule Comerciale, cu 5.500 unități. Audi a completat creșterea, cu 34.600 autoturisme, adică un avans de 42,7% față de anul trecut, în timp ce Porsche este singurul brand care raportează o scădere pe segmentul electric, cu 9.200 de unități livrate, ceea ce reprezintă o scădere de 300 de unități față de cele din anul anterior.

Și divizia de camioane a contribuit cu 300 de unități electrice livrate, cu 100 mai puține decât în 2022.

În Europa, principala piață de electrice a grupului, : livrările de BEV au crescut cu 68%, până la 98.300 de vehicule, dar compania spune că stocul de comenzi rămâne ridicat, cu peste 260.000 de vehicule BEV pe listă.

FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată CITEȘTE ȘI FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată

Hildegard Wortmann, membru al Comitetului executiv al grupului extins pentru vânzări: „Am început bine anul cu vehicule integral electrice, cu o creștere de 68% în Europa și o dublare a livrărilor în SUA. Săptămâna aceasta, la Salonul Auto de la Shanghai, am arătat cum facem față provocărilor din China în acest segment, iar în martie suntem deja în avans față de aceeași lună a anului trecut. Volkswagen ID.7 care a fost prezentat ne va oferi un impuls suplimentar pe toate piețele de bază”.

Cele mai de vândute mașini electrice ale VW Group (Trim.1)

·        Volkswagen ID.4/ID.5 - 41.900

·        Volkswagen ID.3 2 - 23.600

·        Audi Q4 e-tron (inclusiv Sportback) - 21.300

·        ŠKODA Enyaq iV (inclusiv Coupé) - 12.400

·        Audi e-tron/Q8 e-tron (inclusiv Sportback) - 9.700

·        Porsche Taycan – 9.200

viewscnt
Afla mai multe despre
vw rezultate
profit vw
vanzari vw electrice