Vânzările de automobile ale grupului Volkswagen au scăzut în primele șase luni ale acestui an, din cauza declinului substanțial înregistrat pe piața din China în acest interval. Confruntat cu o concurență tot mai puternică din partea mărcilor locale, brandurile grupului au pierdut aproximativ 150.000 de clienți față de anul trecut, în trimestrul al doilea al anului.
Volkswagen Group a livrat 2,24 milioane de vehicule în intervalul aprilie – iunie, la nivel global, volum care reprezintă o scădere de 3,8% față de intervalul similar din 2023, și un total de 4,34 milioane de vehicule pe prima jumătate de an, care înregistrează astfel o scădere mică, de 0,6%, compensată de rezultatul pozitiv din primul trimestru al anului.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Scăderile din întreg intervalul au venit în special din Asia, unde China, care nu mai este cea mai mare piață a grupului, a generat o scădere de 7,4 procente, pe prima jumătate de an, cu un trimestru 3 care a venit cu un declin accelerat, de 19,3%, respectiv 651.500 vehicule, față de 807.400 în urmă cu un an. În total, cele 1,34 milioane de vehicule vândute în China în acest an sunt mai puține cu aproximativ 100.000 de unități față de cele vândute în 2023, în prima jumătate de an.
O scădere ușoară s-a înregistrat și în Europa Centrală și de Est, respectiv 0,7% în cele șase luni, dar cu -3,2% în trimestrul al doilea. În Europa, rămâne pe plus vestul continentului, care a crescut în acest an cu 2,3%, la 1,68 milioane de vehicule vândute.
Pe grupuri de mărci, situația a fost mai puțin favorabilă la grupul Progressive (Audi, Bentley, Lamborghini), unde Audi a avut cea mai mare scădere de volum (-8,2% în procente). De asemenea, Porsche, care a anunțat separat rezultatul, a surprins cu o scădere de 6,8%, pe fondul schimburilor de generații pentru mai multe modele. Tot rezultate negative au avut și grupul de camioane Traton și, cu doar -0,2%, marca VW, care însă a raportat o scădere mare, de 5,2%, în trimestrul al doilea.
CITEȘTE ȘI VIDEO Dacia Duster 3 a obținut trei stele la testele de siguranță EuroNCAP„În prima jumătate a anului, Grupul Volkswagen a reușit să egaleze nivelul de livrare din anul precedent într-un mediu de piață provocator”, spune Hildegard Wortmann, director de vânzări al grupului. „Baza pentru aceasta este poziția noastră puternică continuă în Europa de Vest.
În America de Nord și America de Sud, am crescut semnificativ și am reușit să ne extindem cota de piață, așa cum am anunțat, am prioritizat în mod deliberat crearea de valoare sustenabilă față de volume mai mari în mediul extrem de competitiv din China, pentru a ne atinge obiectivele strategice pe termen lung pentru întregul an 2024 o ușoară creștere a livrărilor globale față de anul precedent, datorită lansării și intensificării a numeroase modele importante în a doua jumătate a anului.”
America de Nord (+8%) și America de Sud (+15%) au înregistrat creșteri importante care au compensat în mare parte pierderile de pe celelalte piețe.
Pe segmentul de vehicule electrice, pentru prima dată de la declanșarea campaniei de electrificare vânzările au scăzut, cu un procent mic, dar cu o semnificație evidentă. Cu un total de 317.200 de vehicule electrice livrate la nivel global, VW marchează o nouă etapă în tranziția la mașinile electrice, una de stagnare, ce va fi urmată de o creștere foarte lentă în următorul deceniu.
CITEȘTE ȘI ASTĂZI încep lucrările de reparație a Podului Giurgiu-Ruse, pe tronsonul bulgar. Lucrările, programate să dureze 730 de zile, se vor desfășura zilnic, timp de 10-12 orePe ansamblu, mașini electrice au înregistrat și mici victorii: creștere de 0,1% în trimestrul 2, cotă BEV în creștere la 8,1% în T2, creștere a livrărilor de electrice în China, în prima jumătate a anului (+45%). Cele mai slabe performanțe sunt cele din Europa (-15%) și SUA (-15%), unde segmentul se confruntă în acest moment cu o frânare puternică, însă așteptările sunt ceva mai optimiste, având în vedere că numărul comenzilor pentru noile modele, Porsche Macan, Audi Q6 e-tron, VW ID.7 Tourer, au crescut cu 124%.
O situație mult mai bună este în segmentul PHEV, unde vânzările au crescut cu 17% față de anul anterior, la un total de 136.000 de vehicule.
Cele mai vândute vehicule electrice ale VW Group (Semestrul 1 2024)
Volkswagen ID.4/ID.5 - 86.800
Volkswagen ID.3 - 66.200
Audi Q4 e-tron (incl. Sportback) - 52.100
Škoda Enyaq (inclusiv Coupé) - 29.400
CUPRA Born - 18.200
Audi Q8 e-tron (incl. Sportback) - 17.900
VW ID.Buzz (inclusiv Cargo 2 ) - 14.600