INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare

INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare
scris 17 aug 2020

Clubul german ADAC, asociație a automobiliștilor renumită pentru implicarea în testarea și protejarea drepturilor proprietarilor de automobile, a publicat statisticile pentru acest an privind fiabilitatea vehiculelor de pe piață. Surpriza cea mai mare pentru România este faptul că Dacia nu are niciun model în lista celor mai puțin fiabile automobile din Germania.

Carrefour deschide primul hipermarket din Târgoviște și aduce opțiuni multiple de cumpărare, online și offline CITEȘTE ȘI Carrefour deschide primul hipermarket din Târgoviște și aduce opțiuni multiple de cumpărare, online și offline

Statisticile de fiabilitate a automobilelor care circulă pe străzile din Germania, realizate de ADAC în acest an, cumulează 3,7 milioane de defecte, descoperite pe parcursul anului 2019, pentru care automobilele au fost tractate de rețeaua Gelben Engel (mașinile de tractare ale ADAC). În total, au fost prezente în datele colectate 113 modele aparținând unui număr de 25 de mărci auto disponibile la vânzare în Europa.

Potrivit raportului ADAC, din cele 113 modele, doar 18 sunt mașini cu probleme grave, considerate nefiabile. Vestea proastă este însă cea care spune că doar 37 de modele din lista totală sunt mașini cu adevărat fiabile. În rest, mașinile sunt, ca în fiecare an, diferite în funcție de anul fabricației, din punct de vedere al calității.

EXCLUSIV FOTO Dacia Sandero, rulând din nou în camuflaj pe șoselele din România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Dacia Sandero, rulând din nou în camuflaj pe șoselele din România

Clasificarea mașinilor din punct de vedere al defectelor constatate are în vedere un index, care se obține prin raportarea numărului de defecțiuni la 1000 de mașini. Cele mai fiabile sunt cele care se poziționează în toți anii de fabricație, în cele mai bune 40% dintre mașini.

Segmentul A (Mașini de oraș)

Cel mai prost automobil din această categorie este Smart ForFour, care are cele mai multe defecte, în special în 2015 și 2016, cu peste 30 de defecțiuni la 1000 de mașini. Și versiunea SmartForTwo are aceleași defecțiuni cosntatate. Problemele principale sunt cele ale demarorului, ale cutiei de viteze automată și ale bateriei.

INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare

Pe locul al doilea se află Fiat 500 fabricat în 2014 și 2015, cu probleme la baterie și schimbător.

Cea mai bună mașină din segment: Toyota Aygo. Performanța remarcată de inginerii ADAC ține în special de faptul că toți anii de fabricație, din 2010 în 2017, au un comportament bun.

Segmentul B (Supermini)

Mașina care s-a dovedit a fi cea mai proastă în acest segment este Hyundai i20, între anii 2011 – 2014, cu peste 40 de defecțiuni/1000 mașini. Defecțiunile cele mai frecvente au fost aprinderea și bujiile. Rezultate slabe a obținut și Opel Meriva, modelul 2017, dar și cele din 2012, 2014, 2015u probleme la instalați a derăcire a motorului, conducte și pompă de apă.

INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare

Dacia Sandero se numără printre modelele cu rezultate foarte bune. Mașina românească are doar doi ani, 2013 și 2014 în care a înregistrat mai multe defecțiuni (peste 20).

Cea mai bună mașină din segment: MINI

INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare

Segmentul C (Mașini compacte)

Nissan Qashqai, una dintre cele mai vândute mașini din zona compactă a SUV-urilor, este și modelul cu cele mai multe defecte (2016 – 2017). Este însă în directă concurență cu Kia Ceed, care are cel mai mare număr de defecțiuni, dar și cu alte modele, considerate nefiabile de ADAC: Ford C-MAX (2010), Ford Kuga (2012), Hyundai i30 (2010), KIA Sportage (2011), Peugeot 308 (2010-12), Renault Kangoo (2015) -17), Renault Scenic (2014-15).

Dacia are două modele în acest segment, Dokker și Duster. Acesta din urmă are un rezultat mediu, cu probleme mai serioase la edițiile din anii 2014 și 2015, cu 19, respectiv, 20 de defecte la 1000 de unități, peste media clasei.

Cea mai bună mașină din segment: BMW X1 (urmată la mică distanță de alte modele BMW, Mercedes A Class și Audi A3 și Q3).

FOTO Skoda a publicat primele imagini cu viitorul SUV electric ENYAQ iV CITEȘTE ȘI FOTO Skoda a publicat primele imagini cu viitorul SUV electric ENYAQ iV

Segmentul D (Clasa medie)

Ca și celelalte segmente, ADAC include aici deopotrivă monovolume medii, SUV-uri și limuzine. Cele mai multe defecte au fost înregistrate la Ford S_Max, SEAT Alhambra și VW Sharan. Cea mai puțin fiabilă, S-Max, a avut probleme cu bateria, filtrul de particule, pompa de carburant și alternatorul. Cifre proaste a obținut și Opel Insignia.

Segmentul E (Clasa executive)

Vă vine să credeți sau nu, cea mai proastă mașină din acest segment este Mercedes E Class, cu probleme mari mai ales la anii 2010 (peste 50 de defecte/1000 de unități) și 2011, având în același timp un rezultat bun cu modelul din 2017. Problemele vin de la demaror, contact, baterie, claxon și direcție.

Cea mai bună mașină din segment: BMW Serie 5, care în 2016 și 2017 a avut o medie de numai 1 defect la 1000 de mașini.

viewscnt
Afla mai multe despre
cele mai fiabile masini
cele mai proaste msini
adac
defectiuni masini