Cele două companii de tip joint-venture pe care Ford le deține în China cu partenerii de la Changan și Jiangling se vor ocupa doar de producție, iar vânzările vor fi coordonate de-acum înainte de Compania Națională de Vânzări, care preia astfel activitățile pe care le desfășurau cele două structuri locale. Acestea aveau propriile rețele de dealeri și își făceau separat strategia de marketing.
Noua companie Ford va începe activitatea la 1 octombrie și se va ocupa de marketing și vânzări pe tot teritoriul Chinei, pentru autoturisme și vehicule comerciale.
Ford spune că această decizie strategică îi va permite să-și consolideze imaginea de brand și să unifice experiența specifică mărcii pe care încearcă să o ofere clienților chinezi. În același timp, unificarea rețelei de vânzări și service va fi „mai rațională și mai primitoare”, după cum a transmis șeful Ford China, Sam Wu, care susține că dealerii din rețea vor fi mai eficienți și vor obține mai mult profit.
Noua structură de vânzări va fi condusă de fostul președinte al Changan Ford, Chen Xiaobo.

Cele două parteneriate Ford produc și vând modele diferite ale constructorului american. Changan produce o gamă mai cunoscută de modele, începând cu Mondeo care este completat de Escape (Kuga din Europa), Edge, Explorer și Mustang Mach-E.
În același timp, JIangling produce unele modele locale, Territory și Equator, dar și SUV-ul Bronco alături de vehiculele comerciale Tourneo, Ranger și Transit.
Vânzările Ford în China au scăzut dramatic în ultimii cinci ani, după ce în 2016 compania americană atingea vârful performanței pe cea mai mare piață a lumii, când depășea un milion de vehicule anual.
După câteva încercări de revenire, volumul vândut a scăzut de la un an la altul, coborând în 2023 sub pragul de 500.000 de unități și sub 300.000 în 2024.
Cauzele principale au fost competiția agresivă din partea mărcilor locale și migrarea clienților către acestea, suprapusă pe cererea tot mai mare de vehicule electrice, pe care Ford nu le are în portofoliul chinez.