Europenii au stabilit deja noi standarde în materie de design al postului de conducere și al liniei de display-uri de control și infotainment, începând cu Mercedes, care a lansat pe familia EQ ecranele MBUX, și continuând cu BMW, cu ecranele curbate, transformate ulterior în cel mai larg head-up display pe noul iX3.
În tot acest timp, mărcile din China au venit cu interioare luminate ca pomul de Crăciun și cu tiparul de două ecrane copiat de la Tesla și multiplicat de toate mărcile.

Acum, Porsche schimbă radical tendințele cu noul interior „experiențial” al viitorului Cayenne, care aduce o combinațe aproape SF de ecrane și lumini ambientale care lasă în umbră toate mașinile chinezești.
Practic, pe lângă display-ul central curbat, de 14,25 inchi, pe care sunt afișate navigația și comenzile multimedia, la care se adaugă afișajul instrumentarului de bord, care are și el o suprafață curbată, inovatoare, SUV-ul Porsche dispune de un afișaj suplimentar central pentru alte comenzi, de exemplu sistemul de aer condiționat, dar cel mai spectaculos este al patrulea ecran amplasat în dreapta bordului, cu o dimensiune neobișnuită, 14,9 inchi.
Acesta este destinat pasagerului din dreapta și permite accesul la diferite funcții precum harta, telefon sau muzică. Acesta oferă acces inclusiv la streaming video în timpul mersului, fără a distrage atenția șoferului.

Nu în ultimul rând, Cayenne va fi disponibil și cu afișaj head-up cu realitate augmentată, proiectând pentru șofer indicații de navigare și ghidarea benzii, pe o suprafață de 87 de inchi.

Constructorul german de mașini sport spune că viitorul Cayenne va avea „un grad de personalizare mai mare ca niciodată”, oferind o mulțime de caracteristici de confort inclusiv pasagerilor din spate.
Aceștia vor avea, de exemplu, scaune reglabile electric, la fel ca în limuzinele de clasă superioară. De asemenea, există setarea Mood, care permite alegerea unui mod de iluminare, climă, sunet și poziție a scaunelor în funcție de atmosfera pe care și-o doresc pasagerii sau șoferul.
La fel este și acoperișul panoramic care poate fi setat cu ajutorul cristalelor lichide să-și regleze transparența după preferințe. O noutate este și sistemul de încălzire care nu mai încălzește doar aerul și scaunele, ci permite încălzirea altor suprafețe, cum sunt cotierele sau panourile ușilor.
Clienții pot alege dintre 13 combinații de culori interioare, plus patru pachete de interior și cinci pachete de accent. Porsche a dezvoltat, de asemenea, noi materiale pentru interiorul modelului Cayenne Electric. Pe lângă variantele clasice de piele, sunt disponibile și noile culori Magnesium Grey, Lavender și Sage Grey.
„Scopul reproiectării conținutului digital al ecranelor a fost acela de a crea o conexiune mai captivantă și mai intensă între șofer și mașină”, spune Ivo van Hulten, Director Driver Experience la Style Porsche.

Voice Pilot, asistentul vocal AI, care înțelege instrucțiunile complexe, precum și întrebările ulterioare spontane, controlează funcții de confort, cum ar fi clima, încălzirea scaunelor, iluminarea ambientală și modurile Mood. Recunoaște adrese, puncte de interes și informații despre trafic în limbaj natural și poate reda direct conținut media, cum ar fi servicii de streaming sau posturi de radio, la cerere.
Porsche a pregătit noul Cayenne electric cu o întârziere generată de problemele diviziei de software, Cariad, iar acum este nevoit să dezvolte și o versiune cu combustie, pentru a face față noilor tendințe din piața auto, care țin pe loc tranziția la propulsia electrică.

