A fost finalizată acum preluarea mărcii de la Roman Brașov.
După încheierea parteneriatului cu producătorii chinezi, DAC se concentrează exclusiv pe dezvoltarea, proiectarea și producția locală de vehicule electrice.
„DAC a fost întotdeauna sinonim cu vehiculele robuste, concepute pentru a face față provocărilor specifice ale României. Acum, ne reinventăm, păstrând ADN-ul mărcii și integrând cele mai avansate tehnologii electrice”, declară Sergiu Bolocan, CEO Autovehicule DAC S.A.
DAC a finalizat preluarea mărcii de la Roman Brașov, marcând un pas decisiv către independența operațională și strategică.
Compania anunțăși livrarea primului autobuz electric aeroportuar. Modelul DAC Aerobus 14.100, este deja în funcțiune pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.

În noiembrie, DAC va livra prima autobasculantă electrică din Europa de Est, un vehicul inovator ce va contribui la reducerea impactului asupra mediului în industria extractivă, autobasculanta electrică DAC 90TEF.OH.
Patru microbuze electrice (trei standard și unul adaptat pentru transport persoane cu dizabilități) și două autobuze DAC de 8,5 metri sunt în curs de livrare, iar încheierea unui contract pentru furnizarea a trei autobuze electrice DAC 412UE de 12 metri către Primăria Municipiului Lugoj este iminentă.

DAC își propune să devină un jucător cheie pe piața europeană a vehiculelor comerciale electrice, oferind soluții competitive din punct de vedere al prețului și al performanțelor. „Obiectivul nostru este să oferim vehicule electrice la un preț comparabil cu cel al unui diesel echivalent, dar cu un cost total de operare semnificativ mai redus”, detaliază Sergiu Bolocan.
„Lucrăm intens la dezvoltarea șasiului electric de 18 tone pentru vehicule de salubritate, pe care îl vom lansa în 2026. Va fi un produs revoluționar, accesibil și performant.” DAC recunoaște importanța colaborării strânse cu autoritățile publice, solicitând măsuri de stimulare a adoptării vehiculelor electrice, cum ar fi scutirea de la plata taxelor de parcare și a taxelor de acces în zonele cu emisii reduse. „Trecerea la mobilitatea electrică este un parteneriat între sectorul privat și stat”, subliniază Sergiu Bolocan. „Aceste măsuri de susținere trebuie menținute până când vehiculele electrice vor atinge un prag de 30% din totalul flotei.”
DAC are un obiectiv ambițios: să depășească volumul record de vânzări atins de fosta fabrică de camioane din Brașov și să livreze peste 30.000 de vehicule în următorii zece ani.














