Marca de lux Lamborghini ar putea vinde 10.000 de mașini în acest an, după o jumătate de an cu recorduri

Marca de lux Lamborghini ar putea vinde 10.000 de mașini în acest an, după o jumătate de an cu recorduri
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 aug 2023

Vânzările record al mărcii italiene Lamborghini l-au determinat pe CEO-ul acesteia, Stephan Winkelmann, să spere la un volum de asemenea istoric, cu o depășire în premieră a pragului de 10.000 de mașini.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mai mult de 5.000 de clienți și-au cumpărat în 2023, în primele șase luni, un automobil Lamborghini, fiind pentru prima dată când brandul generator de profit al grupului Volkswagen a depășit acest prag. Parte din grupul de mărci Progressive al grupului, Lamborghini a reușit un nou succes remarcabil în acest an cu ajutorul celor două modele noi, Urus și Huracan. În același timp, cel mai nou model al mărcii, Revuelto, a înregistrat deja comenzi pentru producția din următorii doi ani.

În total, Lamborghini a vândut 5.341 de mașini sport de lux, cu 4,9% mai multe decât în anul anterior, după ce în ultimii patru ani înregistra peste 4.000 de vehicule vândute. Rezultatul firesc a fost o creștere importantă a veniturilor, care au urcat la 1.421 milioane de euro, cu 6,7% mai mult decât în 2022, iar profitul operațional a crescut și el cu 7,2%, la 456 milioane de euro, un alt record înregistrat de Lamborghini în această primă jumătate de an. Marja operațională este una dintre cele mai mari din industrie, 32,1%, aceasta fiind depășită doar de Ferrari, care are o rentabilitate operațională de aproximativ 35% din vânzări.

Stephan Winkelmann, președinte și CEO al Automobili Lamborghini, a explicat că un prag de 10.000 de mașini vândute în acest an este „o țintă fezabilă”, chiar dacă nu este o obligație pentru marcă: "Am încheiat încă un semestru record pentru compania noastră și ne mândrim încă o dată cu rezultatele obținute. Suntem foarte încântați de aceste performanțe, realizate cu doar două modele din gamă, într-un an pe care îl putem defini ca fiind special pentru Lamborghini. De fapt, în 2023, pe lângă marcarea celei de-a 60-a aniversări a companiei, a avut loc lansarea modelului Revuelto, primul hibrid plug-in din istoria noastră și prezentarea modelului SC63, cea mai avansată mașină de curse proiectată vreodată de Lamborghini, care urmează strategia companiei de electrificare a gamei, Direzione Cor Tauri."

Vânzările Lamborghini au avut o distribuție destul de echilibrată pe cele trei mari regiuni pe care raportează, EMEA, America și Asia – Pacific, dar SUA rămâne cea mai mare piață a mărcii, cu 1.625 de automobile livrate, în timp ce Marea Britanie și Germania sunt pe locurile doi și trei. La mică distanță de acestea se află în continuare China și regiunile învecinate, apoi Japonia și Italia.

Șeful Stellantis a dezvăluit cât mai este prețul de producție al unei mașini electrice accesibile CITEȘTE ȘI Șeful Stellantis a dezvăluit cât mai este prețul de producție al unei mașini electrice accesibile

În total, grupul de mărci premium al VW Group, rebotezat Progressive, din care face parte și Lamborghini, alături de Audi, Bentley și Ducatti, a vândut 919.548 vehicule, cu peste 140.000 mai multe decât în primele șase luni din 2022, generând un plus de circa 5 miliarde de euro, respectiv 34,1 miliarde de euro venituri. În același timp, profitul operațional a scăzut cu circa 1,5 miliarde euro, la 3,4 miliarde euro, în special ca urmare a unor efecte de hedging la materiile prime, după cum precizează compania. Celelalte mărci din grupul premium au vândut 907.111 vehicule, Audi, 7096 vehicule, Bentley și 34.976, Ducati.

viewscnt
Afla mai multe despre
lamborghini
vanzari lamborghini
revuelto
urus
huracan