Mașinile minuscule asemănătoare modei anilor 1960 par să revină în popularitate

Mașinile minuscule asemănătoare modei anilor 1960 par să revină în popularitate
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 sep 2023

Mașinile minuscule asemănătoare modei anilor 1960 par să revină în popularitate. La salonul auto IAA de la Munchen, de săptămâna aceasta, au fost expuse câteva vehicule mici, asemănătoare așa-numitele micromașini sau ”mașini bule” de acum câteva decenii, precum Isetta, cu design italian, care a fost produs pentru prima dată la mijlocul anilor 1950, relatează CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În ultimii ani, mașinile inteligente și Fiat 500 au fost printre unele dintre cele mai compacte vehicule de pe piață. Dar nevoia pentru o mașină electrică mică pare să atrage un interes în creștere, pe măsură ce cererea de vehicule mai curate în mediile urbane crește, scrie News.ro.

VIDEO Șeful Ryanair a primit în față o plăcintă cu frișcă CITEȘTE ȘI VIDEO Șeful Ryanair a primit în față o plăcintă cu frișcă

La IAA, firma elvețiană Micro a prezentat Microlino, un vehicul mic alimentat cu baterii.

Micro spune că poate fi încărcat printr-o priză de acasă, în patru ore. Mașina are o autonomie de 230 de kilometri (aproximativ 143 de mile) și o viteză maximă de 90 de kilometri pe oră.

În Europa, tehnic nu este clasificată ca mașină. Este ”un cvadriciclu greu”, undeva între motocicletă și mașină.

Aceasta înseamnă că este supusă unei reglementări mai puțin stricte și poate ajunge mai repede pe piață.

O altă mașină expusă la IAA a fost Yoyo, o mașină a startupul italo-chinez XEV. Yoyo are o autonomie de 150 de kilometri.

Aceste mașini sunt toate destinate Europei, potrivit lui Peter Richardson, director de cercetare a strategiilor tehnologice la Counterpoint Research.

Asta din cauza drumurilor înguste și vechi din multe orașe de pe continent. Ele pot fi, de asemenea, atractive în orașele cu trafic intens, cum ar fi unele din India sau Thailanda.

Unele dintre utilizările lor ar putea fi ca a doua mașină a unei familii sau ca vehicul folosit în principal pentru conducerea în oraș, unde nu este nevoie să conduci pe distanțe lungi.

VIDEO & FOTO Ford lansează Mustang Mach-E Rally, primul automobil electric pregătit pentru macadam CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford lansează Mustang Mach-E Rally, primul automobil electric pregătit pentru macadam

Cu toate acestea, există încă semne de întrebare cu privire la atractivitatea acestor tipuri de mașini minuscule.

Cel mai ieftin model de Microlino începe de la 17.990 de euro (19.316 USD). De asemenea, este puțin probabil să se califice pentru orice subvenții pentru vehicule electrice în țările mari, deoarece din punct de vedere tehnic nu este o mașină.

Acesta ar putea fi un preț prea mare pentru acest vehicul pentru cumpărătorii care ar putea obține un vehicul electric la același preț, sau chiar mai ieftin, cu opțiuni de finanțare și subvenții pentru vehicule electrice.

”Aceste micromașini nu atrag acele subvenții... așa că puteți obține o mașină inteligentă care este de fapt un EV complet și va fi mai ieftin decât Microlino”, a adăugat Richardson.

viewscnt
Afla mai multe despre
mașini minuscule
iaa
isetta