Mazda relansează motorul rotativ ca range-extender pentru primele mașini electrice ale mărcii

Mazda relansează motorul rotativ ca range-extender pentru primele mașini electrice ale mărcii
scris 4 oct 2018

Mazda este cunoscută în idustria auto și pentru utilizarea inovatorului motor rotativ pe unele din modelele sale. Acum, japonezii anunță că va folosi acest motor pentru a crește autonomia mașinilor electrice pe care le va lansa, dar prognozează că doar 5% din mașinile mărcii vor fi electrice  în 2030.

Mazda intră în lumea bună a constructorilor auto care produc vehicule electrice, japoneizi anunțând că primele mașini propulsate de baterii vor fi lansate în 2020. Sunt pregătite, deocamdată, două modele electrice, unul complet electric, celălalt completat de un range-extender, adică un generator de curent bazat pe un motor cu ardere internă.

Această combinație de electric - termic a mai fost folosită de Opel și Chevrolet pe modelele Ampera și Volt, iar acum este o opțiune pentru modelul BMW i3. Noutatea venită de la Mazda este dată de tipul motorul care generează curent electric. Japonezii au anunțat că vor utiliza un motor rotativ, cunoscut și sub numele de Wankel (după numele inventatorului său). Potrivit anunțului Mazda, motorul va fi „de mici dimensiuni, ușor și extrem de silențios”.

Motorul rotativ se deosebește de motoarele termice cu pistoane prin simplitatea și arhitectura compactă, prin faptul că poate genera un număr mare de rotați pe minut și în același timp este mai eficient, inclusiv în raportul putere/greutate.

FOTO & VIDEO Mondial Paris Motor Show, o nouă denumire, mai puține mărci prezente, probabil cea mai săracă ediție de la debut. BMW Serie 3 și Mercedes B Class, cele mai importante premiere mondiale CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Mondial Paris Motor Show, o nouă denumire, mai puține mărci prezente, probabil cea mai săracă ediție de la debut. BMW Serie 3 și Mercedes B Class, cele mai importante premiere mondiale

În cazul utilizării unui motor termic pe post de generator de curent electric, eficiența acestuia crește, lucrul mecanic pe care îl face fiind mult mai mic decât în cazul propulsării unui automobil. Cei de la Mazda spun că motorul rotativ este compatibil cu combustibilii lichizi, astfel că va putea folosi GPL și, în plus, să devină o sursă de curent electric în caz de urgență.

Viziunea Mazda în acest domeniu arată că „motoarele cu combustie internă combinate cu o anumită formă de electrificare vor reprezenta 95% din vehiculele pe care le va produce în 2030 (vehiculele electrice cu baterii vor însemna restul de 5%)”. Asta înseamnă că cei de la Mazda nu aruncă armele în materie de motoare termice. „Compania va continua să se concentreze pe maximizarea eficienței motorului termic, după cum indică și noua motorizare de generație viitoare SKYACTIV-X, pe benzină,  cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie”, mai susțin japonezii.

viewscnt
Afla mai multe despre
mazda
masini electrice
motor rotativ
range extender
autonomie extinsa