Mercedes-Benz: Efectul „prețurilor nete sănătoase”

Mercedes-Benz: Efectul „prețurilor nete sănătoase”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 apr 2023

Mercedes-Benz Group, divizia de autoturisme și LCV-uri, a anunțat primele date financiare pentru trimestrul I al acestui an, care arată un început bun de an pentru constructorul german, inclusiv o marjă de profit apropiată de cea de anul trecut, în pofida contextului nefavorabil.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Grupul Mercedes-Benz a anunțat o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 14,8% în primele trei luni ale anului, mai mică cu 1,8 puncte procentuale față de cea raportată în urmă cu un an, pentru divizia de autoturisme, și de 15,6% pentru divizia de vanuri, care înregistrează o creștere solidă, de 3 puncte procentuale. Compania anunță de asemenea că volumul fluxului de numerar liber (2,2 miliarde euro) a depășit așteptările pieței de capital.

Potrivit companiei germane, profitul EBIT a fost de 5,5 miliarde euro, valoarea acestuia fiind efectul „prețurilor nete sănătoase, a vânzărilor mai mari și a unui mix bun de produse - în ciuda efectelor negative ale costurilor mai mari ale materialelor și ale creșterii cheltuielilor de cercetare și dezvoltare”. Pentru Mercedes-Benz Vans este al doilea an consecutiv de creșteri peste așteptări ale rentabilității, puse pe seama prețului net îmbunătățit și a vânzărilor de vehicule mari.

FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată CITEȘTE ȘI FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată

„Într-un mediu de piață provocator, am demonstrat încă o dată rezistența. Prețurile puternice au depășit semnificativ vânturile în contra din costurile materialelor și au condus la un alt sfert de rezultate financiare solide la Mercedes-Benz”, a declarat Harald Wilhelm, director financiar al Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Benz a reușit să obțină o creștere a vânzărilor de 3% în primul trimestru, susținută în special de segmentul de top și de cel al mașinilor entry, precum și de electrice. Volumul vândut s-a ridicat la 503.500 vehicule, segmentul Top-End având un avans de 18% (91.800 unități) iar cel de vehicule electrice de aproape 90%, acesta din urmă vând un volum total înregistrat de 51.600 unități, corespunzător unei cote de 10% din totalul vânzărilor mărcii.

Rezultatele trimestriale complete ale Mercedes-Benz Group AG vor fi publicate pe 28 aprilie 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes vanzari
mercedes benz cars
rezultate mercedes