Acordul, încheiat cu 48 de state americane, Puerto Rico și Districtul Columbia, prevede ca Mercedes-Benz să plătească suma totală de 149,6 milioane de dolari și să acorde plăți de câte 2.000 de dolari proprietarilor și chiriașilor eligibili ale căror vehicule vor primi reparațiile necesare pentru conformarea cu normele de emisii.
Potrivit autorităților statale, compania a instalat software ilegal și nedeclarat în vehicule diesel, care masca nivelurile reale de poluare și reducea artificial emisiile în timpul testelor oficiale. În condiții normale de rulare, însă, vehiculele ar fi emis poluanți la niveluri de până la 30 sau chiar 40 de ori peste limitele legale, scrie News.ro.
Pe lângă despăgubirile financiare, Mercedes-Benz a acceptat să adopte o serie de măsuri menite să prevină abateri similare în viitor și să se conformeze cerințelor de monitorizare impuse de autorități.
Conform termenilor acordului, compania trebuie să plătească imediat 120 de milioane de dolari către statele implicate. Restul de 29,6 milioane de dolari este suspendat și va fi redus cu câte 750 de dolari pentru fiecare vehicul afectat pe care Mercedes-Benz îl repară, îl retrage de pe piață sau îl răscumpără.
Investigația statelor americane a fost lansată în 2020, pe fondul amplificării controalelor din industrie după scandalul de amploare al Volkswagen.
În acel caz, Volkswagen a fost nevoită să plătească peste 20 de miliarde de dolari sub formă de amenzi, penalități și despăgubiri, după ce a recunoscut în 2015 că a trișat testele de emisii prin instalarea de „dispozitive de înfrângere” și software sofisticat pe aproape 11 milioane de vehicule la nivel global.
Separat, în 2020, Mercedes-Benz a acceptat să plătească 2,2 miliarde de dolari pentru a soluționa o investigație federală în Statele Unite privind practicile legate de emisiile diesel și cererile formulate de aproximativ 250.000 de proprietari de vehicule din SUA.















