De câțiva ani buni, mai mulți producători au adoptat o filozofie de design simplă pentru interioarele mașinilor sale. Cele mai multe mașini noi produse în ultimii 5 ani au primit mai multe comenzi tactile noi, însă au fost sacrificate numeroase comenzi fizice pentru mai multe funcții importante. Printre comenzile fizice des folosite sunt cele pentru reglarea climei, volumului radio, dar și pentru alte funcții.
Din cauza reducerii numărului de butoane fizice, clienții s-au plâns de faptul că noile comenzi tactile distrag atenția de la drum și nu sunt la fel de intuitive ca butoanele fizice. De acea, unii producători au ales să aducă înapoi butoanele fizice pentru mașinile lor. Printre mărcile care vor aduce înapoi butoanele fizice pe mașinile sale se numără și Mercedes-Benz.

Recent, marca germană a prezentat noul GLC electric. Noul SUV electric al germanilor de la Stuttgart s-a remarcat, printre altele, cu un habitaclu care integrează un număr mai mare de butoane fizice comparativ cu alte modele din actuala gamă Mercedes-Benz.
De altfel, constructorul german recunoaște că butoanele fizice sunt mai bune în unele cazuri decât comenzile tactile.
Magnus Ostberg, șeful diviziei de software al mărcii germane, a recunoscut avantajul butoanelor fizice într-un interviu pentru publicația Autocar: „Poți vedea o diferență dacă te duci de la CLA, care are un ecran tactil și mai puține butoane, către GLC, unde am adus înapoi rotițele și butoanele, pentru că noi vedem în datele noastre că rotițele și aceste butoane fizice sunt foarte importante pentru anumite categorii de vârstă și pentru anumite populații”, a declarat Ostberg.
„Așa că, pentru noi este extrem de important să avem acel echilibru între butoane fizice și cele tactile. Suntem o companie condusă de date, văzând ceva ce este de fapt folosit frecvent, datele ne arată că butoanele fizice sunt mai bune și de aceea le-am adus înapoi”, a mai precizat oficialul mărcii.
Datele despre care vorbește Magnus Ostberg în declarația sa provin de la noile modele CLA și GLC electric, care sunt considerate SDV-uri (vehicule definite de software).

Datorită unor astfel de date, Mercedes-Benz poate acum să creeze, de exemplu, design-uri diferite pentru volanele modelelor sale în funcție de cerințele piețelor. Europenii preferă mai multe butoane în habitaclu, în timp ce asiaticii preferă mașini cu mai multe ecrane și suprafețe tactile.
Totuși, numărul butoanelor fizice va fi diferit în funcție de model. SUV-urile și modelele de dimensiuni mari vor primi mai multe comenzi fizice decât modelele mai mici din două motive. În primul rând pentru că spațiul de împachetare este mai mare, iar în al doilea rând pentru că clienții acestor mașini preferă butoane fizice.
Material realizat în parteneriat cu automarket.ro