Mercedes rămâne pe locul al doilea, pe segmentul premium, după BMW, la nivel global

Mercedes rămâne pe locul al doilea, pe segmentul premium, după BMW, la nivel global
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 ian 2024

Mercedes-Benz rămâne a doua cea mai mare marcă auto premium din lume, după BMW, și depășește Audi la doar câteva mii de automobile, după ce în 2023 vânzările mărcii au stagnat. Creșterea pe întreg grupul Mercedes a fost susținută de vânzările de vehicule comerciale ușoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mercedes-Benz Group, fosta Daimler, care reunește activitățile de producție și vânzare de autoturisme premium (Mercedes-Benz Cars), dar și pe cea cu vehicule comerciale ușoare  (Mercedes-Benz Vans) a vândut în 2023 un volum total de 2,49 milioane de vehicule, cu o creștere de numai 1,5% față de 2022, mult sub ritmul de creștere al piețelor globale și regionale. În ultimul trimestru al anului, compania a înregistrat scăderi pe anumite segmemnte care au contribuit astfel la rezultatul sub așteptări.

ULTIMA ORĂ Spark se retrage din România, cu acuzații CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Spark se retrage din România, cu acuzații

Pe segmentul de autoturisme, acolo unde Mercedes concurează cu BMW și Audi și, mai nou, cu Tesla, compania a vândut 2,04 milioane de vehicule, rezultat care păstrează marca pe locul al doilea la nivel global, chiar dacă creșterea față de 2022 a fost 0. Compania spune că a crescut cererea pentru mașinile Mercedes-Maybach, cu 19%, pentru G Class, cu 11% și pentru mașinile AMG, cu 4%, ajungând la 328.200 de unități, ceea ce va contribui, cel mai probabil, la un rezultat financiar în creștere pentru companie.

Pe segmentul Core, acolo unde sunt vândute cele mai populare modele ale Mercedes, volumul vândut s-a ridicat la 1.09 milioane, în scădere cu 2% față de 2022, rezultat puse de companie pe seama dificultăților de aprovizionare a uzinelor și a schimbării de generație la E Class.

O creștere de 4% a fost înregistrată pe segmentul Entry, pe care compania intenționa să-l elimine treptat, în strategia anunțată anterior de șeful companiei, Ola Kallenius. În ceea ce privește autovehiculele complet electrice, din gama EQ, Mercedes a înregistrat o majorare de 73%, cu un volum total de 222.600 de unități, ajungând la 11% din totalul vânzărilor companiei.

Toyota va produce mașini electrice cu schimbător și ambreiaj, pentru a atrage mai mulți clienți de la mașinile cu combustie CITEȘTE ȘI Toyota va produce mașini electrice cu schimbător și ambreiaj, pentru a atrage mai mulți clienți de la mașinile cu combustie

Principalii rivali ai Mercedes, BMW, au anunțat vânzări totale de 2,25 milioane de unități, în creștere cu 7,3%, cu un total de 330.600 automobile complet electrice.

Brandul Audi, parte  grupului VW, a anunțat un volum total al vânzărilor de 1,89 milione de unități, cu o majorare a livrărilor de 17,4%, din care 178.500 vehicule au fost complet electrice.

Tesla anunțase la rândul său un volum total de 1,84 milioane de automobile vândute în 2023, în creștere cu 37% față de 2022, toate mașinile fiind electrice. Volumul este dublu față de cel înregistrat de cele trei mărci germane, pe segmentul electric.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
vanzari mercedes
bmw
audi
cele mai vandute masini premium