Model strategic VW, resetat de la zero. Design șters, lipsit de strălucire

Model strategic VW, resetat de la zero. Design șters, lipsit de strălucire
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 dec 2022

Proiectul Trinity, al unui automobil considerat unul al viitorului, care ar fi trebuit să fie lansat în 2026, a fost șters complet de noua conducere a mărcii și a grupului VW și retrimis în faza de proiectare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Design șters, lipsit de strălucire, fără să se distingă cu nimic, acestea sunt concluziile la care au ajuns șefii VW, Oliver Blume, care a preluat conducerea grupului german în luna septembrie, și Thomas Schafer, care a preluat șefia mărcii la 1 iulie, referitor la modelul cu nume de cod Trinity, care a intrat deja de circa doi ani în procesul de dezvoltare.

TABEL OMV Petrom ieftinește considerabil carburanții - la numai o zi de la intrarea în vigoare a embargoului UE impus țițeiului rusesc CITEȘTE ȘI TABEL OMV Petrom ieftinește considerabil carburanții - la numai o zi de la intrarea în vigoare a embargoului UE impus țițeiului rusesc

Practic, designul a fost resetat complet, după ce modelul a primit o amânare de doi ani, din cauza întârzierilor în ceea ce privește software-ul revoluționar pe care ar trebui să-l primească. Informațiile a fost publicate de Automobilwoche, care citează surse interne din cadrul companiei și se înscriu în șirul de decizii radicale luate de noua conducere, între care face-liftul modelului ID.3, apărut mai devreme decât ar fi fost de așteptat, dar și o redesenare a tuturor modelelor din familia ID.

VW Trinity ar trebui să fie un moment de răscruce în dezvoltarea și electrificarea mărcii Volkwagen, împreună cu platforma pe care acesta ar urma să o preia simultan cu alte mărci din grup. Modelul ar trebui să aducă un nou software revoluționar, dar și noi procese industriale care să scurteze timpul de producție al vehiculelor.

În ceea ce privește designul, nemulțumirile noilor șefi au început de la tipul caroseriei, care ar fi fost o combinație de sedan/fastback, cu un coeficient aerodinamic foarte mic, unul care să contribuie la scăderea consumului de energie și la creșterea autonomiei. Noua propunere se îndreaptă către segmentul SUV-urilor, evident, argumentul fiind unul logic: clienții vor SUV-uri, nu sedanuri.

Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în noiembrie, dar se mențin pe creștere pe tot anul CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în noiembrie, dar se mențin pe creștere pe tot anul

Reprogramarea lui Trinity a dat peste cap și proiectul conectat al celor de la Audi, Artemis, care a fost și el amânat în primul rând din cauza întârzierilor de soft și cele ale platformei SSP, una dezvoltată având conducerea autonomă ca țintă finală.

Nu în ultimul rând, întreaga amânare  proiectului ar putea pune în pericol și planul de construire a unei noi uzine, în Wolsburg, care a fost și ea amânată câteva luni din cauza unor motive birocratice.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw trinity
wolfsburg
fabrica vw
id.3