Nissan renunță la modelele compacte în Europa și Rusia, din cauza vânzărilor tot mai slabe

Nissan renunță la modelele compacte în Europa și Rusia, din cauza vânzărilor tot mai slabe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 sep 2018

Nissan va renunța să mai vândă modele compacte în Europa și Rusia, potrivit unui anunț făcut de companie. Victime sunt modelele Pulsar și Almera, aflate în proces de scoatere din producție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nissan Pulsar, modelul care a fost lansat în Europa în 2014, va deveni istorie, cel puțin în această parte a lumii, unde compania nu reușește să mai atragă cumpărători pentru acest segment, cel compact. Nissan are însă alternativa electrică, Leaf, care se vinde foarte bine și a devenit cel mai vândut automobil electric din Europa.

Nissan Pulsar a fost scos deja din producție, după cum au spus reprezentanții companiei, citați de Automotiv News, argumentul fiind legat de migrarea clienților către SUV-uri. În consecință, pe piața din Europa, Nissan va oferi doar SUV-uri, de la Juke la X-Trail, și modelul electric Leaf, nefiind însă foarte clar ce se va întâmpla cu Micra.

Același lucru se va întâmpla cu piața din Rusia, unde în prezent se vinde Almera, care urmează să fie și el din producție.

Nissan a dispărut de pe segmentul compact din Europa în anii 2000, la încheierea ciclului de viață al vechiului Almera. La acel moment, prima generație Qashqai a fost promovată ca un automobil compact, pentru a atrage și clienții din acest segment, însă succesul SUV-ului i-a determinat pe șefii companiei să încerce cu un nou model. A fost introdus Tiida, un automobil care avea unele legături de platformă cu Logan, dar care nu s-a bucurat de popularitate. În 2014, a fost lansat Pulsar, produs în Spania și dezvoltat pe o platformă comună a Alianței Renault Nissan.

În prezent, acesta are un preț de 15.840 euro pe piața din România, însă volumele vândute sunt foarte mici. În august, de exemplu, din cele 925 de autoturisme înmatriculate de Nissan în România, doar 15 au fost Pulsar, în timp ce peste 850 au fost SUV-uri. În Europa, anul trecut au fost vândute numai 25.000 de unități, mai puțin 50% din prognozele făcute anterior.

Procesul investitori vs. Volkswagen AG în scandalul diesel a început cu primele declarații ale judecătorilor. „La sfârșit sunt convins că vor fi bani” susține un avocat CITEȘTE ȘI Procesul investitori vs. Volkswagen AG în scandalul diesel a început cu primele declarații ale judecătorilor. „La sfârșit sunt convins că vor fi bani” susține un avocat

Modelul Almera, din Rusia, este vândut cu o caroserie sedan, mult mai populară în această zonă, și este fabricat în uzina AvtoVaz, companie pe care o controlează Renault. Almera a scăzut și el în vânzări, lăsând locul SUV-urilor Juke, Qashqai, dar și Terrano, versiunea Nissan a lui Duster.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan
pulsar
almera