Noul MG4 cu propulsie electrică a fost lansat oficial în China, fiind deschise comenzile pentru clienții din această țară. În Europa, mașina urmează să ajungă în acest final de an, potrivit primelor informații.
MG4, unul dintre cele mai vândute automobile electrice din China și din Europa, a primit o nouă generație care ar trebui să elimine o serie de probleme cu care s-a confruntat generația anterioară.

Prețurile anunțate de companie pentru piața locală sfidează listele de prețuri din Europa ale mașinilor similare. Pentru cea mai accesibilă versiune, cu baterie de 42,8 kWh, prețul începe de la 68.800 yuani, adică sub 10.000 de dolari, în timp ce versiunea cea mai scumpă ajunge la mai puțin de 15.000 de dolari.
Aceasta din urmă va beneficia de noua baterie cu electrolit semi-solid, având o capacitate de 53 kWh. Autonomiile declarate sunt omologate în sistem CLTC, care este mult mai generos și relaxat. Bateria mai mică promite 437 km, ceea ce în regim WLTP ar fi cel mult 350 km, iar bateria mare are o autonomie de 530 km, care ar corespunde în sistemul WLTP la aproximativ 450 km.

Dimensiunile noului MG4 sunt tipice pentru segmentul hatchback compact, cu 4,39 metri lungime, 1,84 metri lățime și 1,55 metri înălțime, respectiv un ampatament de 2,75 metri.
Pe piața chineză au fost prezentate trei opțiuni ale ecranului central, de 10,25 inchi, 12,8 și 15,6 inchi, controlate de un procesor Qualcomm Snapdragon 8155.
Mașina va fi echipată cu sisteme de asistență performante, bazate pe 12 senzori cu ultrasunete, patru camere 360, o cameră frontală de 8 megapixeli și o cameră amplasată în partea din spate.
Motorul oferit pentru toate versiunile are 120 kW (161 CP) și un cuplu maxim de 250 Nm, cu care mașina poate atinge o viteză maximă de 160 km/h.

Platforma software a fost dezvoltată împreună cu cei de la Oppo, ceea ce va permite o integrare mai bună a telefoanelor, inclusiv cu comenzi vocale și pe bază de gesturi.
MG4 a fost în ultimii ani unul dintre cele mai populare automobile electrice din Europa, succesul său fiind oprit doar de intrarea în vigoare a noilor tarife vamale aplicate mașinilor produse în China.
În 2023, anul de vârf al lui MG4 în Europa, modelul s-a vândut în 73.000 de exemplare, fiind al doilea cel mai vândut model al mărcii, după ZS, care are motoare hibrid și cu combustie. În 2024, după o scădere la care a contribuit inclusiv modelul frate MG3, MG4 s-a vândut în 52.000 de exemplare (-28%), rămânând unul dintre cele mai vândute mașini electrice din Europa.
SAIC, compania care deține marca britanică MG și care este cel mai mare exportator de automobile din China, este deținută de stat și este un competitor puternic al companiei private BYD.