Nouă obligație pentru șoferi, pregătită de introducere pe drumurile naționale

Nouă obligație pentru șoferi, pregătită de introducere pe drumurile naționale
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 10 feb 2020

Conducătorii autovehiculelor vor avea obligația să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi nu doar pe autostrazi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E). Un proiect legislativ prevede această obligație și pentru drumurile naționale (DN), având în vedere numărul redus de kilometri de autostradă din țară.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În sprijinul proiectului este adus argumentul că tot mai multe state europene prevăd, în legislația privind circulația pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului, urmărind prin această măsură reducerea semnificativă a numărului de accidente.

CLASAMENT Cele mai rechemate mașini în service, anul trecut, au fost ale unei mărci premium. Pe ce loc se află Dacia CITEȘTE ȘI CLASAMENT Cele mai rechemate mașini în service, anul trecut, au fost ale unei mărci premium. Pe ce loc se află Dacia

În momentul de față, în țară, șoferii au obligația legală de a folosi luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E).

”Este cunoscut faptul că numărul de kilometri ai autostrazilor, drumurilor expres și ai drumurilor naționale europene este mult prea mic în raport cu numărul total de kilometri de drumuri existente în țara noastră. Prognozele arată că, în 2025, numărul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile naționale din România se va dubla, fapt care, fără o completare a legislației actuale, va determina ca numărul accidentelor să crească, ceea va duce atât la mărirea numărului de victime, cât și la afectarea întregii societăți, ridicându-se costurile socio-economice”, se arată în motivarea proiectului.

Roșu, ASF, către asigurătorii RCA care întârzie plata despăgubirilor: Vom scoate mănușile. M-a luat cu amețeală când am auzit că un asigurător a afirmat că ASF nu are dreptul la control CITEȘTE ȘI Roșu, ASF, către asigurătorii RCA care întârzie plata despăgubirilor: Vom scoate mănușile. M-a luat cu amețeală când am auzit că un asigurător a afirmat că ASF nu are dreptul la control

Prin urmare, proiectul completează Codul Rutier cu obligația folosirii luminii de întâlnire sau de zi și pe durmurile naționale (DN): ”În circulația pe autostrăzi, pe drumurile expres, pe cele naționale europene (E) și pe cele naționale (DN) conducătorii de autovehicule sunt obligați să folosească în timpul zilei luminile de intâlnire sau luminile pentru circulația diurnă”.

Prevederile ar urma să intre în vigoare la 1 iunie 2020, conform proiectului, dar acesta trebuie mai întâi adoptat de Parlament și promulgat de șeful statului.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
sofer
autovehicul
lumini
far
inatlnire
zi
drum national
proiect
lege
parlament