Piața auto din Europa, revenire parțială. Dacia și Renault, mărcile care au beneficiat de creșterea din Franța. La nivelul primului semestru, situația rămâne gravă

Piața auto din Europa, revenire parțială. Dacia și Renault, mărcile care au beneficiat de creșterea din Franța. La nivelul primului semestru, situația rămâne gravă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 iul 2020

Criza de coronavirus din Europa și-a redus simțitor impactul în luna iunie asupra înmatriculărilor, după cum arată datele ACEA, centralizate și analiate de Profit.ro. Cifrele din ultima lună s-au apropiat destul de mult de cele de anul trecut, însă, la nivelul primului semestru, situația rămâne gravă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața de autoturisme din Europa a scăzut în luna iunie cu 22,3% față de luna similară din 2020, volumul fiind mult îmbunătățit în comparație cu lunile de criză anterioare. Astfel, pe piețele din UE au fos raportate aproape 1 milion de înmatriculări (949.722 unități), față de 1,2 milioane în urmă cu un an. Dacă luăm în considerare și celelalte piețe din Europa (UK plus EFTA), volumul depășește ușor 1 milion de mașini înmatriculate.

România depășește pentru prima dată de la debutul epidemiei media scăderilor înregistrată pe continent. În țară au fost înmatriculate 7.155 de autoturisme, în scădere cu 27,8%, procentul fiind deja printre cele mai ridicate din UE. În zona cu evoluții foarte bune se află, în rpimul rând Franța, care a reușit cu ajutorul programului de stimulare să înregistreze o creștere față de iunie 2019, dar mai ales a reușit să depășească pentru prima dată înmatriculările din Germania. Alte state, Belgia, Cehia, Slovenia, au scăderi foate mici, sub 10%, în timp ce alte șapte țări au scăderi situate între 10% și media UE de 22,3%.

Cele mai mari scăderi din iunie, cele peste 40 de procente, au fost înregistrate în Portugalia, Croația și Lituania, însă și Olanda, Grecia sau Spania au între 30 și 40% declin al pieței.

VIDEO Noile mașini de poliție, inscripționate ca în Germania, au ieșit deja pe stradă CITEȘTE ȘI VIDEO Noile mașini de poliție, inscripționate ca în Germania, au ieșit deja pe stradă

Pe intervalul ianuarie - iunie, minusul pieței a urcat la 38,1% și probabil că va mai crește și luna viitoare, până piața va reuși să treacă pe plus. În acest prim semestru au fost înmatriculate 4,28 milioane de autoturisme, cu aproximativ 2,6 milioane mai puține decât anul trecut. România a înregistrat o scădere de 30,7%, mai bună decât media europeană, cu aproape 50.000 de autoturisme înmatriculate. Portugalia, Spania, Ialia, Grecia, se numără printre țările cu pierderile cele mai mari în acest an.

În ceea ce privește mărcile și grupurile auto, putem spune că Dacia se află în grupul care a cuperat semnificativ din scădere, cu -17,8% mai puține autoturisme înmatriculate în iunie, față de anul trecut, în special cu ajutorul pieței din Franța. C|u toate acestea, pe intervalul de șase luni, Dacia are una dintre cele mai mari scăderi, 46%, ca urmare a pierderilor de pe piețele majore, în martie, aprilie și mai.

Grupul Renault are cea mai mică scădere dintre grupurile auto, în iunie, urmat de Daimler și Toyota. Porsche și Volvo sunt singurele mărci cu creștere în iunie, iar Mercedes și Lexus au și ele rezultate mai bune, cu scăderi de o singură cifră. PSA group și FCA au suferit un impact mai mare, cu aproape 30%, în special din cauza Opel și, respectiv, Alfa Romeo.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto ue
inmatriculari ue
dacia vanzari europa
groupe renault