Xiaomi s-a poziționat extrem de agresiv în zona mașinilor sport germane, în special Porsche, dar suficient de aproape și de BMW, Mercedes sau Audi. Cu modelele YU7 și SU7, Xiaomi a făcut o demonstrație de forță oferind performanțe apropiate de modelele Porsche, dar la prețuri mult mai mici.
Acum, Xiaomi a angajat ingineri și designeri la noul său sediu din Munchen, prima unitate de acest fel din lume, în afara Chinei, pentru a începe să dezvolte modelele pe gustul europenilor, în cadrul strategiei globale a mărcii, care prevede intrarea pe piața din Europa în următorii ani.
Alegerea orașului Munchen nu este întâmplătoare, pentru că, așa cum motivează și cei de la Xiaomi, aici este „unul dintre principalele centre europene pentru inginerie și design auto”.
Fotografia difuzată de chinezii de la Xiaomi pentru a ilustra momentul festiv cuprinde un grup foarte mare de persoane, majoritatea cu figuri asiatice, probabil chinezi, care țin în mână plăcuțe de înmatriculare cu simbolul M al orașului Munchen și numere care conțin grupul alfanumeric SU7, numele modelului cu care Xiaomi rivalizează cu Porsche.
Recent, Kai Langer, care conducea departamentul de design al modelelor electrice i de la BMW, a confirmat că a semnat un contract cu Xiaomi, unde va coordona activitățile de design pentru Europa, după ce, în urmă cu trei ani, un alt designer, Li Tianyuan, care lucra în Shanghai și Munchen pentru BMW, fusese recrutat de Xiaomi.

Potrivit anunțului companiei chineze Centrul de cercetare și dezvoltare și design Xiaomi EV „se va concentra pe proiecte de vehicule performante, dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice, inovarea în design, orientarea către client și cercetarea avansată”.
Constructorul chinez mai spune că are în vedere colaborarea cu alte instituții de cercetare, parteneriate cu alte industrii și abordarea de „aspecte legate de infrastructură și inteligența artificială”.
Xiaomi precizează că startul oficial al vânzărilor în Europa va începe doar în 2027.