Directorul general al producătorului de automobile sport Porsche AG, Oliver Blume, pregătește angajații pentru o nouă rudă de măsuri dure de reducere a costurilor, transmite DPA.
'Situația rămâne dificilă, iar industria se dezvoltă extrem de dinamic. În semestrul doi din 2025, angajatorul și reprezentanții angajaților vor negocia un al doilea pachet structural pentru asigurarea performanței pe termen lung a companiei', se arată într-o scrisoare trimisă personalului de Blume și consultată de DPA.

La începutul anului, reprezentanții Porsche anunțaseră că până în 2029 vor să renunțe la 1.900 angajați din regiunea Stuttgart, 'într-o manieră responsabilă din punct de vedere social', scrie Agerpres.
Asigurarea locurilor de muncă la Porsche AG este garantată până în 2030. Concedierile din motive operaționale sunt excluse până atunci, deși compania se bazează pe plecări voluntare.
'Modelul de afaceri care a susținut timp de decenii compania nu mai funcționează în actuala formă. Condițiile cadru s-au deteriorat masiv într-o perioadă scurtă de timp', le-a spus Blume angajaților.
În plus, pe multe piețe mobilitatea electrică crește mult mai lent decât se estima. 'Toate acestea ne afectează semnificativ. Mai mult decât pe orice alt producător auto', se arată în scrisoare.
După declinul de anul trecut, profitul Porsche a scăzut și mai mult în primul trimestru din 2025. Profitul operațional s-a situat la 760 milioane de euro, un declin de 40,6% față de anul anterior, în timp ce veniturile, de 8,86 miliarde de euro, au fost de asemenea sub nivelul de anul trecut.
Luna aceasta, Porsche a raportat o scădere a numărului de automobile livrate la nivel global în prima jumătate a acestui an, dând vina pe condițiile dificile de pe piață și concurența internă pentru o scădere cu 28% a livrărilor pe piața din China.

Un număr total de 146.391 de automobile Porsche au fost livrate clienților din întreaga lume în primele șase luni ale anului, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În timp ce livrările de pe piața chineză s-au redus cu 28%, numărul de vehicule livrate de Porsche a crescut cu 10% în America de Nord, cea mai mare piață a grupului german.
'Această creștere se datorează în principal unui număr mai mare de produse disponibile pe piață și protecției prețurilor oferite în prima jumătate a anului de majorarea tarifelor la import', a precizat Porsche într-un comunicat de presă.
Porsche a informat că 36% din totalul vehiculelor livrate în primul semestru au fost modele electrificate, în creștere cu 14,5% în ritm anual. Acestea sunt împărțite în 23,5% vehicule complet electrice și 12,6% hibride plug-in.