Primăria Capitalei: RATB va asigura transportul călătorilor către localitățile din Ilfov la cererea autorităților locale

Primăria Capitalei: RATB va asigura transportul călătorilor către localitățile din Ilfov la cererea autorităților locale
scris 26 apr 2017

Primăria Capitalei a precizat, miercuri, că Regia Autonomă de Transport București (RATB) va asigura transportul călătorilor către localitățile din județul Ilfov la cererea autorităților locale. Precizarea municipalității vine după ce aproximativ 800 de transportatori au protestat, în fața sediului Guvernului, față de pirateria din domeniul transportului de persoane.

"RATB execută traseele către localitățile din Ilfov la cererea Unităților Administrativ Teritoriale, prestând un serviciu de utilitate publică pe cheltuiala acestora, în baza Legii nr. 92/2007, legea serviciilor de transport public local”, arată municipalitatea.

Reprezentanții Primăriei Capitalei menționează că aceste trasee nu au fost licitate de operatorii privati și "nu înregistrează un profit consistent". "Legislația actuală nu permite operatorilor privați să obțină trasee de transport public local de călători decât prin licitație", potrivit sursei citate.

Municipalitatea mai spune că prin înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (ADITPBI), formată din reprezentanți ai CGMB, ai Consiliului Județean Ilfov și ai consiliilor locale, care va asigura și monitoriza transportul în comun în București și Ilfov și al cărei președintele va fi primarul Capitalei, Gabriela Firea, va fi asigurat "un transport public de calitate” și va pune capăt "conflictelor perpetue” și nemulțumirilor cetățenilor.

Primăria Capitalei menționează că și în condițiile în care vor fi achiziționate cele 400 de autobuze noi, RATB nu va avea capacitatea de a efectua transport public atât în București, cât și în Ilfov, astfel că vor fi organizate licitații pentru traseele spre localitățile din Ilfov în vederea atribuirii lor operatorilor privați, care vor putea opera și în zona Bucureștiului.

Un nou incident la United Airlines: un iepure gigant, foarte scump, a murit în timpul unui zbor cu operatorul aerian CITEȘTE ȘI Un nou incident la United Airlines: un iepure gigant, foarte scump, a murit în timpul unui zbor cu operatorul aerian

"Și în cazul Municipiului București, pe unele trasee, se va organiza licitație. Scopul acestor licitații îl constituie efectuarea unui transport rapid, de calitate pentru cetățeni, și nu realizarea unui profit pentru RATB”, mai arată Primăria Capitalei.

Consilierii generali au aprobat, în ședința din 29 martie, înființarea a 56 de linii noi de transport în comun, care să facă legătura între București și localitățile din județul Ilfov. De asemenea, în 11 aprilie, CGMB a aprobat proiectul de hotărâre privind înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (ADITPBI), al cărei președinte va fi primarul Capitalei, Gabriela Firea, și care va asigura și monitoriza transportul în comun în București și Ilfov.

Aproximativ 800 de transportatori, majoritatea taximetriști, au protestat, miercuri, în fața sediului Guvernului, față de ceea ce ei numesc pirateria din domeniul transportului de persoane, desfășurată în special prin platforma Uber.

Protestul a fost organizat de Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), care la sfârșitul lunii martie atenționa că introducerea unor noi linii ale RATB în zona București-Ilfov încalcă legislația națională, intenția Primăriei Capitalei putând duce la falimentul companiilor de transport private.

"O astfel de decizie ar face mai întâi concurență neloială transportatorilor autorizați care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleași trasee pe care PMB intenționează să introducă noi linii RATB. Operatorii de transport care deservesc acum rutele respective au făcut o investiție de circa 25 de milioane de euro în autobuze cu anumite specificații tehnice, așa cum au fost cerute în caietul de sarcini, la organizarea licitației, conform legii. Prețul unui astfel de autobuz este între 70.000 și 150.000 de euro, la care se adaugă alte cheltuieli de mentenanță, salarii, taxe și impozite. În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile București-Ilfov”, spuneau atunci reprezentanții COTAR.

Aceștia au cerut Consiliului General al Municipiului București să studieze cu atenție situația și să nu încalce legea, afectând, astfel companiile de transport private. Totodată, COTAR propunea ca soluție Primăriei să extindă transportul pe traseele neacoperite de operatorii privați. 

viewscnt
Afla mai multe despre
primaria capitalei
ratb
gabriela firea