Producătorii auto europeni nu vor contesta interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă din 2035

Producătorii auto europeni nu vor contesta interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă din 2035
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 feb 2024

Producătorii auto europeni nu vor contesta decizia UE de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice (EV), indiferent de cine va câștiga alegerile pentru Parlamentul European din acest an, a anunțat președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Declarațiile șefului ACEA vin într-un moment în care politicienii și cei din industria auto argumentează că o posibilă deplasare spre dreapta în Parlamentul European, după alegerile din iunie, ar putea duce la o revizuire sau la o retragere a interdicției, scrie Agerpres.

Ryanair vrea compensații de la Boeing. CEO-ul operatorului, limbaj agresiv CITEȘTE ȘI Ryanair vrea compensații de la Boeing. CEO-ul operatorului, limbaj agresiv

Vorbind la o conferință de presă la Salonul auto internațional de la Geneva, Luca de Meo, care este directorul general al Renault, a declarat că responsabilitatea industriei auto "ca lideri de afaceri nu este să argumenteze împotriva reglementărilor".

"Nu contestăm 2035. Acum trebuie să ne apucăm de treabă", a susținut acesta.

În opinia sa, interzicerea vânzărilor de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină în 2035 "este potențial fezabilă, dar trebuie create condiții favorabile".

Încetinirea creșterii cererii pentru EV a sporit presiunile asupra producătorilor auto europeni pentru a reduce costurile și a dezvolta mai multe mașini electrice accesibile, în vederea contracarării concurenței din China. Companiile au cerut în mod repetat mai multe subvenții guvernamentale și investiții în infrastructura de încărcare pentru a stimula cererea de EV și a încuraja adoptarea în masă.

În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajați, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto. 

viewscnt
Afla mai multe despre
motoare
masini