Producătorii auto germani au realizat vânzări record în 2018, dar analiștii se întreabă cât vor mai domina segmentul de lux

Producătorii auto germani au realizat vânzări record în 2018, dar analiștii se întreabă cât vor mai domina segmentul de lux
scris 9 ian 2019

Producătorii auto germani au realizat vânzări record în 2018, grupul BMW păstrând poziția de lider pe piața premium pentru al 15-lea an consecutiv, cu 2,49 de milioane de vehicule vândute, urmată de Mercedes-Benz, cu 2,31 de milioane de unități, dar analiștii se întreabă cât timp vor mai reuși constructorii germani să domine industria automobilelor de lux, transmite Reuters.

BMW, Audi și Mercedes-Benz, deținută de grupul Daimler, au dominat în ultimele decenii piața limuzinelor de lux ultra-performante, dar analiștii avertizează că trecerea la automobilele electrice și la cele autonome ar putea deschide calea unor producători noi, cum este compania americană Tesla, scrie News.ro.

”Întrebarea este dacă Tesla este o Apple a industriei auto, iar brandurile consacrate vor deveni echivalentele Nokia și Blackberry”, a afirmat un analist al UBS, Patrick Hummel, referindu-se la schimbarea adusă de Apple pe piața telefoanelor dominată în trecut de Nokia și Blackberry.

VIDEO Adus cu cătușe la mâini și legat cu o frânghie de talie, Carlos Ghosn s-a apărat în fața judecătorilor, amintind că a salvat Nissan de la faliment CITEȘTE ȘI VIDEO Adus cu cătușe la mâini și legat cu o frânghie de talie, Carlos Ghosn s-a apărat în fața judecătorilor, amintind că a salvat Nissan de la faliment

Tesla a livrat 245.240 de vehicule în 2018.

Succesul constructorilor auto germani este bazat pe vânzările de vehicule cu motoare cu combustie, într-o perioadă în care clienții încep să se îndrepte către automobilele electrice cu sisteme informatice sofisticate.

Companiile germane lansează la rândul lor automobile electrice, dar profiturile lor provin în mare parte de la vehicule puternice pe benzină și motorină.

Mercedes-Benz a obținut vânzări record anul trecut datorită unei creșteri de 11% a livrărilor în China, cea mai mare piață auto din lume, în timp ce vânzările în Statele Unite și Europa au scăzut cu 6,3%, respectiv cu 2,3%.

Vânzările de automobile Clasa S au urcat cu 12% și peste o treime dintre clienți au cumpărat SUV-uri, în timp ce aproximativ 25% din vânzări au fost de mașini compacte.

Grupul BMW a vândut anul trecut un număr record de 2,49 de milioane de vehicule BMW, Mini și Rolls-Royce.

Banca Mondială a înrăutățit estimările privind evoluția economică a României în 2019 și în 2020 CITEȘTE ȘI Banca Mondială a înrăutățit estimările privind evoluția economică a României în 2019 și în 2020

Mercedes-Benz și bradul soră Smart au livrat anul trecut 2,44 de milioane de automobile.

Hummel consideră că Tesla poate fi un pericol pentru producătorii germani, pe termen mediu, pentru că oferă o conectivitate mai bună și actualizări.

”Tesla are un avans de trei-patru ani în domenii ca software și electronice, generația millennial este mai concentrată pe astfel de lucruri. Există riscul ca germanii să nu o poată ajunge din urmă”, consideră Hummel.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
bmw
masini
germania
mercedes-benz