Renault Group încheie primul semestru pe pierdere, din cauza activităților din Rusia, dar marchează o îmbunătățire a profitabilității operaționale

Renault Group încheie primul semestru pe pierdere, din cauza activităților din Rusia, dar marchează o îmbunătățire a profitabilității operaționale
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 iul 2022

Rezultatele financiare ale grupului Renault, care include și Dacia, pentru prima jumătate a acestui an, sunt caracterizate de două elemente importante: pierderea înregistrată de eliminarea activităților din Rusia și creșterea profitabilității companiei pe ansamblu, chiar dacă valoarea rămâne sub media înregistrată de marii constructori din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault Group a înregistrat o cifră de afaceri de 21,1 miliarde euro  în primele șase luni ale lui 2022, o valoare afectată de scoaterea din cifrele contabile a rezultatelor diviziei din Rusia, astfel că și raportarea se face la datele din 2021 fără să mai includă cifrele de pe această piață. Efectul ajustării cifrei de afaceri din 2021, din cauza renunțării la activitățile din Rusia se ridică la 4,5 miliarde euro. Valoarea totală a cifrei de afaceri este mai mare cu cu 0,3% față de anul anterior (valori ajustate), o creștere nesemnificativă, pe fondul crizei de semiconductori, care a afectat vânzările.

Acestea au scăzut cu aproape 30% în intervalul ianuarie – iunie, cauzate în special de marca Renault (-22,7%) și de dispariția mărcii Lada. Fără afacerile din Rusia, declinul vânzărilor este de 11,9%. Așa cum s-a anunțat anterior, Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor, în cele șase luni, de 6 procente, cu aproape 280.000 de unități vândute.

Renault a precizat că activitățile din Rusia au fost deconsolidate, cu efect de la 1 ianuarie, iar scoaterea din contabilitate a activelor (deprecierea proprietăților, uzine ș echipamente, bunuri intangibile și fondul comercial ale AVTOVAZ și Renault Rusia, precum și deprecierea unor active specifice deținute de celelalte entități ale Grupului și rezultatul cedărilor de proprietate asupra entităților rusești vândute) a însemnat o pierdere de 2,3 miliarde euro.

„Renault Group își urmărește cu hotărâre transformarea în profunzime și redresarea activităților sale. Rezultatele după prima jumătate a anului 2022 sunt dovada acestui lucru: în ciuda tuturor piedicilor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductorilor și inflația costurilor, Grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională și începe să beneficieze de succesul noilor modele lansate” a declarat Luca de Meo.

„După ce a compensat mai mult decât pierderea activităților sale din Rusia și și-a continuat transformarea de mare viteză, Renault Group își îmbunătățește perspectivele financiare pentru anul 2022. În toamnă, în cadrul evenimentului Capital Market Day, vor fi prezentate noi perspective financiare pe termen mediu și implementarea accelerată a planului strategic Renaulution. Toate energiile noastre sunt mobilizate pentru a transforma Renault Group într-un jucător competitiv, tehnologic și responsabil”.

Vânzările de vehicule electrice au scăzut pentru prima dată în Europa, în ultimii doi ani. Dacia Sandero revine în topul vânzărilor CITEȘTE ȘI Vânzările de vehicule electrice au scăzut pentru prima dată în Europa, în ultimii doi ani. Dacia Sandero revine în topul vânzărilor

Vestea bună pentru grupul francez este o îmbunătățire a profitabilității, marja operațională obținută fiind dublă față de cea din anul anterior, 4,7%, cu 2,6 puncte procentuale mai mare decât în 2021. Valoarea profitului operațional a fost de 988 de milioane de euro, mai mare cu 556 milioane față de anul anterior.

În același timp, rezultatul financiar înregistrat a fost unul negativ, fiind mai mare decât cel din anul anterior, -236 de milioane de euro, astfel că rezultatul net, în care este inclusă și contribuția profitului Nissan (325 milioane euro), înaintea operațiunilor întrerupte din Rusia, este de numai 657 milioane euro. Pierderea din Rusia împinge grupul Renault pe pierdere, cu o valoare de 1,3 miliarde euro, pe primul semestru al acestui an.

În același timp, grupul înregistrează o îmbunătățire remarcabilă pentru cash-flow, care urcă la 956 milioane de euro, după ce în urmă cu un an avea o valoare negativă.

Pe sectorul Automobile, marja de exploatare a fost de 2,1%, cu o valoare de 420 milioane de euro, la o scădere a vânzărilor cu 136.000 de vehicule (fără activitățile din Rusia).

Și datoria netă din activitățile sectorului Automobile s-a redus cu 1,2 miliarde EUR față de 31 decembrie 2021, din care 522 milioane EUR aferente vânzării activităților din Rusia: -426 milioane EUR.

Renault Group încheie primul semestru pe pierdere, din cauza activităților din Rusia, dar marchează o îmbunătățire a profitabilității operaționale

Renault precizeză că activitățile din perioada următoare sunt susținute de un portofoliu de comenzi foarte mare, între care modelele Dacia reprezintă în continuare un pilon important pentru companie. Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul printre clienții privați din Europa, Dacia Spring, cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru, este numărul 1 în vânzările de vehicule electrice către persoane fizice din Franța, iar Dacia Jogger, cu peste 50.000 de comenzi în 6 luni și un mix de peste 60% în versiunile superioare în Europa, se anunță un nou succes al mărcii.

Pentru finalul acestui an, Renault își îmbunătățește perspectivele financiare, în special marja operațională, la 5%, față de 3% anterior, și un flux de numerar de până la 1,5 miliarde euro.

Impactul crizei de semiconductori asupra vânzărilor a fost estimat la 300.000 de vehicule pentru acest an.

„Grupul va prezenta în cadrul evenimentului Capital Market Day din această toamnă o actualizare a obiectivelor sale financiare pe termen mediu și a strategiei sale de a se poziționa ca un jucător de referință competitiv, tehnologic și responsabil”, mai precizează compania.

În toamna acestui an este așteptată o prezentare în detaliu a strategiei privind o posibilă separare a activităților după criterii de propulsie, în unități dedicate mașinilor electrice și unități specializate în producția de motoare termice.

În primul semestru al 2022, Renault Group precizează că a rambursat anticipat 1 miliard de euro din împrumutul unui pool bancar care beneficiază de garanția statului francez (PGE) și va rambursa, în semestrul al doilea, 1 miliard de euro pentru rata anuală obligatorie. După cum a fost anunțat, întregul împrumut va fi rambursat cel târziu până la sfârșitul anului 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate renault
vanzari renault
rezultate dacia