Renault va elimina mai puține locuri de muncă în Franța decât intenționa inițial

Renault va elimina mai puține locuri de muncă în Franța decât intenționa inițial
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 dec 2021

Constructorul auto francez Renault a finalizat negocierile cu sindicatele pentru un nou acord pe trei ani, fiind revizuit în jos numărul locurilor de muncă despre care s-a spus că vor fi eliminate în perioada 2022 - 2024, informează cotidianul financiar "Les Echos", preluat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit "Les Echos", după două luni și jumătate de discuții cu reprezentanții salariaților din Franța, Renault a promis că în următorii trei ani va elimina doar 1.700 de locuri de muncă, în loc de 2.000 cât intenționa inițial, dintre care 1.150 în anul 2022. Acordul cu sindicatele prevede însă și anumite angajamente cu privire la producția realizată în Franța, pe fondul dificultăților financiare și penuriei de componente, scrie Agerpres.

Noua companie de media socială a lui Donald Trump a atras o finanțare de 1 miliard de dolari de la un grup de investitori CITEȘTE ȘI Noua companie de media socială a lui Donald Trump a atras o finanțare de 1 miliard de dolari de la un grup de investitori

În luna septembrie, Renault anunța în mod oficial că poartă discuții cu sindicatele din Franța pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie și a 400 de poziții auxiliare de suport în perioada 2022 - 2024. Aceasta după ce în 2020 Renault anunța că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franța, și va scădea capacitatea de producție cu aproximativ o cincime.

Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrate anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-a perturbat producția în ultimele luni și a impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG și Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie, pentru că are o dependență mai mare de piața europeană, care și-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
locuri de munca
franta