Rezultate financiare spectaculoase pentru Toyota: Cifre record de vânzări și profit, în prima jumătate a anului fiscal

Rezultate financiare spectaculoase pentru Toyota: Cifre record de vânzări și profit, în prima jumătate a anului fiscal
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 nov 2021

Toyota a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul iulie – septembrie și pentru prima jumătate a anului fiscal 2021 – 2022, cu performanțe financiare remarcabile într-un context complet nefavorabil în care se află industria auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„În timp ce ne-am confruntat cu un nivel al comenzilor fără precedent, dealerii, furnizorii și uzinele au făcut eforturi neobosite pentru a livra pe cât de multe vehicule a fost posibil clienților, ceea ce a rezultat în vânzări și profit mai mari”, transmite Toyota, una dintre cele mai mari companii auto din lume, care spune că a înregistrat recorduri pentru ambii indicatori, în cele șase luni.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Rezultatele înregistrate de Toyota par a sfida condițiile din piață, cu 4,85 milioane de vehicule vândute de cele două mărci, Toyota și Lexus, cu 841.000 de mașini în plus față de anul trecut, adică o creștere de 21 de procente, ceea ce a condus la venituri de 15.481 miliarde yeni, adică aproximativ 118 miliarde euro, cu aproximativ 31 miliarde de euro în plus (36%) față de anul trecut, o creștere aproape de necrezut.

Profitul operațional s-a ridicat la 1.747 miliarde yeni, adică 13 miliarde euro, o creștere cu aproape 10 miliarde de euro față de anul trecut, adică peste 200% în plus, cu o marjă de 11,3%, aproape de un nivel ce se regăsește la mărci premium. Cifrele depășesc inclusiv nivelul înregistrat în 2019, în același interval, ceea ce arată cât de puternică a fost afacerea Toyota în aceste șase luni. Cel mai mare aport la profit a fost obținut din reducerea cheltuielilor, iar din distribuția pe piețele companiei, Japonia fost sursa principal, urmată de America de Nord.

Toyota mai precizează că reușita a venit ca rezultat al unor eforturi de colaborare cu furnizorii pentru a evita reducerea producției, fiind supravegheate în permanență operațiunile, linie cu linie și la nivel de livrări de componente. În China, au fost lansate ediții speciale care nu foloseau componentele lipsă, iar acolo unde a fost posibil s-au instalat post-vânzare componentele. La nivel de vânzări, au fost folosit instrumente de pre-comandă pentru vehiculele întranzit, iar în Europa s-au făcut transferuri de stocuri între țări. Compania recunoaște însă că a avut noroc „de vând favorabil” pentru a obține aceste rezultate.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Printre elementele care au adus câștiguri suplimentare se numără prețurile mașinilor rulate, care au crescut, în timp ce afacerile cu mașini în leasing și alte servicii financiare „au explodat”. În același timp, au scăzut discounturile, ceea ce a contribuit la creșterea profitului pe mașină.

Cu toate acestea, Toyota și-a revizuit previziunile pentru finalul anului, cu cifre mai mici pentru vânzări și producție, comparativ cu cifrele anuțate la începutul anului fiscal, dar un profit în creștere. Volumul prognozat la finalul anului fiscal, în martie 2022, este de 9,4 milioane de unități, mai mare cu 23,7% față de anul anterior, dar cu 2 puncte sub nivelul prognozat în mai anul acesta.

Performanțele companiei japoneze sunt vizibile chiar și numai în trimestrul al doilea, care a fost cel mai afectat de criza de semiconductori pentru întreaga industrie. Cu linii de producție oprite timp de mai multe zile, Toyota a reușit să obțină venituri în creștere cu peste 10%, raportând 7.500 miliarde yeni, aproape la fel cât a obținut cu un an în urmă în același trimestru, precum și un profit operațional în creștere cu aproape 50%, la 750 miliarde yeni, un rezultat record, care a depășit cifrele din 2020.

Toyota și-a revizuit nivelul producției din noiembrie, din cauza lipsei de cipuri, la maxim 900.000 de untăți, față de 1 milion cât ar fi fost planificat. Pentru decembrie și începutul lui 2022 reprezentanții companiei anticipează o diminuare a crizei.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
rezultate toyota
profit toyota
vanzari toyota