Jean Philippe Imparato, unul dintre cei mai importanți manageri din cadrul Stellantis, aflat pe lista scurtă pentru desemnarea în funcția de CEO, în luna iunie din acest an, a fost schimbat din funcție și retrogradat ca CEO al Maserati, potrivit unui anunț al constructorului auto.
„Ziua de astăzi marchează sfârșitul capitolului meu ca director operațional al Stellantis pentru regiunea Europei Extinse și sunt profund recunoscător pentru această experiență unică”, a scris pe rețelele de socializare managerul Stellantis.

În locul său, a fost numit Emanuele Cappellano, care conducea Stellantis Pro One, divizia de vehicule comerciale a grupului. Capellano a fost adus din America de Sud, fiind unul dintre oamenii vechi din echipa Fiat, alături de care a lucrat Antonio Filosa, noul CEO al Stellantis.
Jean Philippe Imparato vine din echipa Peugeot Citroen, fiind unul dintre oamenii de încredere ai lui Carlos Tavares, care a demisionat la sfârșitul anului trecut.
El a condus brandul Peugeot, fiind autorul strategiei de relansare și repoziționare a acestei mărci în ultimii 10 ani, iar după crearea Stellantis a condus timp de 3 ani marca Alfa Romeo, în procesul de dezvoltare a unei noi game de modele. De asemenea, a condus și divizia de vehicule comerciale, Pro One.
Mutarea făcută de Filosa surprinde, având în vedere faptul că Imparato era considerat unul dintre cei mai buni manageri din echipa Stellantis, cu o experiență foarte mare și rezultate indiscutabile.

La Maserati, Imparato are o misiune extrem de dificilă, având în vedere că vânzările celei mai de lux mărci a grupului au scăzut masiv în ultimii ani, în absența investițiilor.
Stellantis a mai anunțat și alte schimbări în echipa de conducere, cea mai importantă fiind înlocuirea lui Arnaud Deboeuf, vicepreședinte și director global de producție, cu Francesco Ciancia, care vine de la Mercedes-Benz. Deboeuf era și el unul dintre managerii de bază ai companiei și va părăsi Stellantis din motive care nu au fost anunțate. Deboeuf a fost adus de Tavares de la Renault, unde a condus programul de mașini accesibile, care a pornit cu prima generație Logan și s-a dezvoltat în jurul mărcii Dacia.

De asemenea, a mai fost anunțată numirea lui Herlander Zola în funcția de șef al regiunii America de Sud, în locul lui Capellano. În China, Gregoire Olivier a fost numit director al regiunii China – Asia – Pacific, iar Samir Cherfan (director Orientul Mijlociu și Africa) și Ralph Gilles, directorul global de design, au devenit membri ai echipei de conducere Stellantis Leader Team. A fost confirmată și plecarea lui Philippe de Rovira, care a fost între timp anunțat ca CEO de compania de mobilitate Ayvens.
„Prin aceste noi numiri, promovăm talente excepționale, atât din interiorul, cât și din afara companiei, în poziții de conducere pentru a asigura succesul viitor al afacerii noastre. De asemenea, ne rafinăm concentrarea regională prin atribuirea de responsabilități specifice organizațiilor noastre din Asia-Pacific și Orientul Mijlociu și Africa la nivel de echipă de conducere”, a declarat Antonio Filosa, CEO al Stellantis .
„Suntem încântați să continuăm să beneficiem de experiența lui Jean-Philippe în noul său rol. Le mulțumim lui Arnaud și Philippe pentru contribuțiile lor de-a lungul anilor și le urăm mult succes în viitoarele lor acțiuni”, a mai spus CEO-ul Stellantis.

Compania creată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și Peugeot Citroen, considerată o preluare mascată a PSA de către acționarii Fiat, a trecut printr-o perioadă foarte bună, după startul din 2021, dar începând cu criza tranziției la propulsia electrică și cu problemele din SUA ale Chrysler, situația s-a deteriorat și l-a determinat pe Carlos Tavares să demisioneze cu un an înainte de expirarea mandatului.
În iunie a fost desemnat Antonio Filosa, care conducea activitățile din America ale grupului și care este un veteran al Fiat Group și un apropiat al familiei Agnelli și al președintelui John Elkan.