Stellantis testează comunicațiile între infrastructură și mașini, pentru avertizarea despre riscurile din trafic

Stellantis testează comunicațiile între infrastructură și mașini, pentru avertizarea despre riscurile din trafic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 sep 2022

Stellantis și și Vinci au realizat un parteneriat pentru testarea unei tehnologii capabile să alerteze șoferii despre riscurile și evenimentele înregistrate pe șosea, cu ajutorul informațiilor transmise în timp real.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tunelul Duplex A86, din Franța, situat în apropiere de Paris, este spațiul în care Stellantis a început să testeze funcționarea sistemului de alertare bazat pe o tehnologie pusă la punct de cei de la Vinci, companie specializată în construirea și administrarea de infrastructură rutieră. Cele două companii nu sunt la prima colaborare, acestea reușind în 2019 să realizeze trecerea unui vehicul autonom prin bariera de plată de pe autostradă.

Noua tehnologie de comunicații ce este testată acum a fost instalată pe cei 10 km ai tunelului Duplex A86, pe care circulă zilnic mii de vehicule. Tehnologia Infrastructure-to-Vehicle a fost implementată peste sistemul actual, care cuprinde peste 500 de camere de supraveghere din tunel. Tehnologia cuprinde o hartă high-definition a tunelului, hartă care permite localizarea cu o precizie de sub 5 cm, 10 unități de comunicații care permit trasmiterea de date între structură și vehicule, un sistem software de inteligență artificială care procesează imaginile de pe camere și o altă platformă software care urmărește traficul și evenimentele în timp real.

EXCLUSIV Dacia va prezenta la Paris primul motor hibrid din istoria mărcii. Când se lansează oficial Jogger HEV și unde va fi produs CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia va prezenta la Paris primul motor hibrid din istoria mărcii. Când se lansează oficial Jogger HEV și unde va fi produs

Potrivit celor de la Stellantis și Vinci, întreg sistemul este capabil să detecteze în timp real toate vehiculele și evenimentele care pot apărea pe traseul supravegheat, să le califice și să le localizeze, după care să le transmită către vehicule.

Testele realizate de cele două companii sunt derulate în plin trafic, fiind transmise date privind traficul real prin tunel.

Cei de la Vinci spun că tunelul Duplex A86 oferă „un loc de joacă” unic, care permite testarea într-un mediu controlat. Și cei de la Stellantis sunt interesați să folosească testele pentru a îmbunătăți sistemele de comunicare ale mașinilor. „Pentru o siguranță din ce în ce mai mare, dezvoltăm funcții de asistență la conducere din ce în ce mai avansate. Infrastructura conectată și inteligentă va îmbogăți ceea ce percepe vehiculul și va completa senzorii noștri ”, explică Vincent Abadie, ADAS Master-Expert și vehicule autonome la Stellantis. „Datorită colaborării noastre cu VINCI Autoroutes, facem un nou pas spre industrializarea vehiculului conectat și autonom.”

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
comunicatii infrastructura vehicul
vinci
autostrada paris