Surpriză pe piața auto din Germania: scăderea vânzărilor, la jumătate față de Italia, Spania sau Franța. Dacia însă suferă

Surpriză pe piața auto din Germania: scăderea vânzărilor, la jumătate față de Italia, Spania sau Franța. Dacia însă suferă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 apr 2020

Piața auto din Germania pare să sfideze epidemia de coronavirus, dat fiind faptul că scăderea pe care a anunțat-o în luna martie este de “numai” 37,7%, în condițiile în care celelalte mari piețe, Franța, Italia și Spania, au pierdut între 70 și 90% din vânzările de anul trecut. Dacia se numără printre mărcile cu cele mai mari scăderi, acumulând și declinul din primele două luni ale anului.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Germania a înregistrat un volum de 215.119 autoturisme înmatriculate în luna martie, luna în care a izbucnit epidemia de coronavirus în Europa, cu o scădere de 37,7% față de anul trecut, ceea ce înseamnă că efectele negative ale închiderii activităților fabricilor și dealerilor s-au resimțit abia în a doua jumătate a lunii. Sunt câteva mărci care au suferit mult peste media pieței, printre care se regăsește și Dacia.

Marca românească a vândut 3.339 de autoturisme, cifrele fiind cu 48,5% mai mici decât cele de anul trecut. La acestea se adaugă și scăderea din ianuarie și februarie, astfel că Dacia are un declin de 42,7% pe întreg trimestrul, cu numai 10.857 de autoturisme înmatriculate.

ULTIMA ORĂ Angajații Ford Craiova mai rămân în șomaj tehnic CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Angajații Ford Craiova mai rămân în șomaj tehnic

Pe luna martie, cele mai mari pierderi au fost înregistrate de Ford (-50,3%), Opel (51,8%), Peugeot (55,5%), Alfa Romeo (63,2%). O singură marcă a înregistrat creștere, Subaru, cu 1,6% mai mult emașini față de martie 2018.

În total, piața germană de autoturisme noi a scăzut cu 20% în primul trimestru. Există Doar 5 mărci care au înregistrat creștere în acest an, în Germania: SEAT, Porsche, Jaguar, Lexus și DS.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
dacia germania
vanzari auto germania
industria auto coronavirus