Tesla domină piața de mașini electrice din SUA cu două treimi din vânzări

Tesla domină piața de mașini electrice din SUA cu două treimi din vânzări
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 sep 2023

Vânzările de autoturisme electrice din SUA au crescut în primele șapte luni ale anului cu 67%, însă cea mai mare contribuție la această performanță a fost a mărcii Tesla, care acoperă în continuare aproape 60% din piața de mașini electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tesla a beneficiat de o majorare consistentă a vânzărilor pe piața de origine, SUA, după discounturile aplicate la prețurile modelelor sale, ajungând la un volum de 390.000 de autoturisme vândute în primele șapte luni ale acestui an, cu 50% mai multe decât în 2022. Piața de mașini electrice din SUA a avut un avans de 67%, care este peste cel al mărcii Tesla, dar pe ansamblu, volumul total de automobile electrice vândute în cele șapte luni, 659.000 de autoturisme, arată că Tesla ocupă în continuare o pondere dominantă în piață, cu 59,5% din totalul de vehicule cu propulsie pe baterii.

FOTO Primarul Sectorului 6 a semnat contractul pentru un nou drum, o străpungere extrem de importantă CITEȘTE ȘI FOTO Primarul Sectorului 6 a semnat contractul pentru un nou drum, o străpungere extrem de importantă

Vânzările de autoturisme electrice din SUA sunt departe de ponderea pe care o ocupă în Europa, având doar puțin peste 7% din totalul pieței, față de aproximativ 20% cât au reprezentat în UE vânzările de electrice în intervalul similar.

Importanța mărcii Tesla pentru piața de mașini electrice din SUA s-a văzut în iulie, când din cele aproape 110.000 de autoturisme complet electrice, 60.700 au fost Tesla, în timp ce restul mărcilor au vândut 48.500 de vehicule.

Primele trei mărci auto care vând automobile electrice, după Tesla, nu reușesc să contabilizeze decât aproape 10% din vânzările mărcii conduse de Elon Musk. Chevrolet, care beneficiază de investiții ale GM în platforme electrice, are în primele șapte luni 39.000 de autoturisme vândute, adică 6% din piață, iar Ford și Hyundai, cu 34.000 și, respectiv, 28.200 autoturisme, au cote de piață și mai mici în segmentul electric. Brandurile europene, BMW, Mercedes și Volkswagen abia reușesc puțin peste 20.000 de vehicule în cele șapte luni, în timp ce restul de jucători din piață se mulțumesc cu cote nesemnificative. Jumătate din mărcile care vând automobile electrice pe piața din SUA au sub 1% din piața de mașini cu baterii.

Renault lansează a doua etapă de vânzare a acțiunilor către salariați, inclusiv către cei de la Dacia CITEȘTE ȘI Renault lansează a doua etapă de vânzare a acțiunilor către salariați, inclusiv către cei de la Dacia

Potrivit datelor neoficiale, publicate de presa americană (Tesla nu publică cifre lunare privind vânzările), Model Y și-a dublat vânzările în perioada ianuarie – iulie, la 236.000 de unități, ir Model 3 a crescut cu peste 20%, la 132.000 de unități, ambele beneficiind de creditele federale la impozitare, în valoare de 7.500 de dolari.

După cele două modele ale Tesla, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E și Hyundai Ioniq 5 au fost cele mai vândute automobile electrice din SUA, în primele șapte luni ale acestui an. Grupul Hyundai, cu cele două mărci, Hyundai și Kia, este al doilea cel mai vândut, în timp ce GM, cu Chevrolet și Cadillac, se află pe locul 3.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
vanzari tesla
piata de electrice sua
chevrolet