Tesla se confruntă cu probleme importante la uzina din Germania

Tesla se confruntă cu probleme importante la uzina din Germania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 apr 2022

Chiar dacă a pornit oficial producția pe 22 martie, Tesla este departe de a demara în forță activitatea la prima sa uzină din Europa. Confruntată cu o serie de obstacole pe tot parcursul construcției, fabrica Tesla de lângă Berlin are și în această fază o serie de probleme.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tesla a pornit producția de automobile Model Y în fabrica Grunheide, situată la doar câteva zeci de kilmoetri de Berlin, dar toate datele arată că abia în 2023 uzina ar putea ajunge la parametrii proeictați. Construită pentru a asambla 500.000 de automobile anual, prima fabrică Tesla din Europa abia dacă va putea atinge un volum de 30.000 de unități în acest an. Motivele sunt multiple, dar printre cele mai importante se numără lipsa de personal și absența unității de baterii, care încă se află în plin proces de construire.

Potrivit unor informații publicate de presa germană, în prezent sunt asamblate săptămânal numai 350 de exemplare ale Model Y, față de aproape 10.000 cât ar trebui să producă în medie pentru a ajunge la capacitatea maximă. Dacă ținem cont și de zilele libere, numărul de mașini produse săptămânal ar trebui să fie chiar mai mare. Numai că, deocamdată, în fabrică lucrează un singur schimb, care nu poate produce decât o treime din capacitatea maximă, și asta abia după ce va intra într-un ritm bun de producție.

VIDEO Șeful Volkswagen a testat în premieră modelul ID.Buzz cu conducere autonomă pe șosele publice CITEȘTE ȘI VIDEO Șeful Volkswagen a testat în premieră modelul ID.Buzz cu conducere autonomă pe șosele publice

Pe de altă parte, fabrica folosește în acest moment baterii importate, deoarece uzina de baterii încă nu a fost finalizată. Pe liniile de asamblare sunt produse mașini cu baterii la jumătate de capacitate, respectiv 2170 de celule, produse în China. Lucrările la uzina de baterii sunt în derulare, iar momentul finalizării va aduce și o oprire de trei săptămâni a uzinei de automobile.

Nu în ultimul rând, Tesla se confruntă cu o serie de critici venite din partea clienților germani privind calitatea automobilelor livrare din uzina de lângă Berlin.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla germania
uzina tesla
fabrica model y