Toyota Motor lucrează la un model de baterie care să ”schimbe jocul” pe piața automobilelor electrice de serie

Toyota Motor lucrează la un model de baterie care să ”schimbe jocul” pe piața automobilelor electrice de serie
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 oct 2017

Toyota Motor vrea să comercializeze de la jumătatea anului 2020 un nou model de baterie care să ”schimbe jocul” pe piața automobilelor electrice de serie, având potențialul să reducă costul de fabricație al acestor vehicule, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tehnologia bateriei, care este în totalitate în stare solidă, este un dispozitiv de generație nouă, cu o capacitate ridicată de stocare a energiei, care îmbunătățește tehnologia bateriilor actuale litiu-ion prin înlocuirea electrolitului sub formă lichidă sau gel cu un material conductibil solid, scrie News.ro.

Între alte beneficii, nouă tehnologie oferă o capacitate și o siguranță mai mari.

FOTO BMW X3 și BMW Seria 6 Gran Turismo - lansate în România în cadrul unui concert de muzică de cameră CITEȘTE ȘI FOTO BMW X3 și BMW Seria 6 Gran Turismo - lansate în România în cadrul unui concert de muzică de cameră

”Există câteva tehnologii de generație nouă pentru baterii pe care le analizăm, iar cea mai promițătoare este bateria solidă. Încercăm să finalizăm dezvoltarea tehnologiei, dar mai sunt încă câteva probleme, în încercările de a o produce în serie”, a spus președintele Toyota, Takeshi Uchiyamada, într-un interviu acordat înainte de salonul auto de la Tokyo, deschis vineri pentru public.

Cea mai mare problemă este durata de viață a bateriei, a explicat Uchiyamada, adăugând că Toyota a dezvoltat know-how pentru producerea de baterii în stare solidă astfel încât să fie obținută performanța maximă a tehnologiei.

Compania nu a reușit încă să obțină o autonomie de drum a bateriei de cel puțin 200.000 de kilometri, așa cum s-ar putea aștepta unii cumpărători.

Uchiyamada nu a dorit să precizeze care ar trebui să fie durata de viață a unei astfel de baterii, înainte de a fi nevoie să fie înlocuită, dar a respins termenul de trei ani.

”Nimeni nu ar cumpăra o astfel de mașină, dacă ar trebui să înlocuiască bateria după numai trei ani”, a spus el.

Reprezentanții Toyota par să fie însă încrezători că pot finaliza procesul de comercializare pentru noua tehnologie de baterii.

”Credem că tehnologia bateriilor solide poate schimba jocul, având potențialul să îmbunătățească semnificativ autonomia de drum”, a declarat miercuri vicepreședintele Toyota, Didier Leroy.

În timp ce Toyota promovează încă tehnologia vehiculelor cu celule de combustibil cu hidrogen, luată în derâdere de fondatorul Tesla, Elon Musk, Uchiyamada a insistat că grupul japonez nu este împotriva vehiculelor electrice și că investește masiv în tehnologii pentru acestea, așa cum este și cea pentru bateriile în stare solidă.

Supranumit ”părintele Prius”, Uchiyamada, în vârstă de 71 de ani, a contribuit la lansarea producției de automobile electrice, acum două decenii, și crede că atât vehiculele electrice cât și cele cu celule de combustibil cu hidrogen vor fi necesare pentru înlocuirea automobilelor pe benzină.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota motor