Toyota raportează creșteri masive ale vânzărilor și mărește distanța față de VW Group

Toyota raportează creșteri masive ale vânzărilor și mărește distanța față de VW Group
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 iul 2021

Toyota a anunțat rezultatele de vânzări din luna mai și pe intervalul ianuarie – mai, cu o creștere consistentă, care pare că-i va asigura și în acest an poziția de lider global al industriei auto, cu un avans semnificativ față de VW Group.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota a vândut în luna mai a acestui an 904.670 de autovehicule, cu toate brandurile sale (Toyota plus Lexus, la care se adaugă Daihatsu și Hino), reușind să atingă o creștere de 48,4% față de anul anterior, puternic afectat de pandemia de coronavirus. Din total, Toyota a însumat 840.303 unități, care a crescut cu 45,8% față de luna mai 2020. Este a noua lună consecutivă de creștere pentru compania Toyota Motor.

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

Cea mai bună evoluție a vânzărilor mărcilor Toyota a fost înregistrată în America de Nord, unde volumul l-a depășit pe cel de anul trecut cu peste 50%, cu ajutorul noilor modele (SUV-ul Highlander a fost un real succes), iar cea mai anemică creștere s-a produs în China, cu numai 1,5% peste cifrele de anul trecut.

După primele cinci luni din acest an, un an care a venit cu noi provocări, între care cea mai severă a fost criza de semiconductori, grupul nipon a raportat 4,54 milioane de autovehicule vândute, ceea ce înseamnă că este peste nivelul de anul trecut cu 33,7%. Din acest total, partea cea mai importantă a vânzărilor au fost generată de Toyota (inclusiv Lexus) cu 4,15 milioane de autovehicule (un plus de 35,7%).

Toyota a reușit performanța să traverseze cu succes criza semiconductorilor, având o strategie diferită de ceilalți constructori, printr-un management diferit al componentelor, inclusiv cele electronice. Japonezii sunt astfel, în acest moment, la mare distanță de Volkswagen Grup, principalul competitor la titlul de cea mai mare companie auto din lume.

INFOGRAFICE TOP 10 Dacia Sandero a revenit între cele mai vândute mașini din Europa CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE TOP 10 Dacia Sandero a revenit între cele mai vândute mașini din Europa

Compania germană a raportat pentru luna mai 860.300 de autovehicule vândute, cu 41,2% mai multe decât în anul anterior, dintre care mai multe de jumătate au fost mașinile cu sigla VW (462.400 unități, +28,5%), pe locul al doilea în grup situându-se Audi (171.400 unități, +44,5%). Pe intervalul de cinci luni (ianuarie – mai), din acest an, Volkswagen Group a cumulat în acest fel 4,12 milioane de autovehicule vândute, cu 33,4% mai multe decât anul trecut, din care 2,25 milioane de vehicule au fost vândute de marca VW (+28,9%).

În acest moment, diferența dintre Toyota și Volkswagen a crescut la peste 400.000 de autovehicule, urmând ca la jumătatea anului să avem o fotografie mai clară a vânzărilor celor două companii. În actualele condiții, care prevăd inclusiv o rezolvare a crizei dsemiconductorilor, ambii constructori ar putea depăși din nou pragul de 10 milioane de vehicule vândute.

Anul trecut, Toyota a vândut 9,53 milioane vehicule, iar Volkswagen 9,3 milioane, compania germană fiind detronată după trei ani în care a ocupat prima poziție în industria auto. Cu un an înainte, în 2019, VW raportase un total de 10,9 milioane de unități, iar Toyota, 10,7 milioane de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota vs volkswagen
vanzari toyota
vanzari volkswagen