Primele rezultate din 2023 ale grupului japonez Toyota au adus o scădere a vânzărilor la nivel global, determinată în special de vânzările de pe piețele externe ale mărcilor companiei. În același timp, producția a fost peste cea de anul trecut, ca urmare a îmbunătățirii crizei de componente.
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.
Toyota a produs în luna ianuarie 819.727 de autovehicule, cu 8,4% mai multe decât în urmă cu un an și peste estimările anterioare publicate de companie, semn că ritmul de producție nu mai este afectat de lipsa de semiconductori.
![Metroul spre aeroportul Otopeni - A fost desemnat câștigătorul contractului](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21035759/1/333831110-759422118859453-8176318365119179534-n.jpg?width=151)
Cel mai intens a crescut producția din Japonia, acolo unde s-a simțit cel mai mult criza din 2022, volumul fiind de 287.660 de unități. În uzinele din afara Japoniei, creșterea de producție a fost una mică, de numai 2,4%, la 532.067 unități.
În schimb, vânzările grupului au încetinit în prima lună a anului, respectiv în a zecea lună a anului fiscal, la un nivel de 795.847 vehicule, cu 3,6% mai puține decât în ianuarie 2022. Rezultatul a fost determinat de o scădere ceva mai mare, -8,7%, a vânzărilor de pe piețele externe, acolo unde s-a înregistrat un volum de 608.849 de vehicule, o tendință care este în rezonanță cu estimările anterioare ale industriei auto. Astfel, putem vorbi la acest moment de o inversare a celor două activiăți: producția începe să crească și să acopere comenzile din lunile anterioare, cu o micșorare semnificativă a termenelor de livrare, în timp ce cererea de pe piețele lumii scade rapid, ca urmare a creșterii prețurilor la automobile și pe fondul unei inflații importante pe cele mai mari piețe ale lumii.
![VW nu mai construiește nicio uzină nouă de mașini în Europa](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21034263/1/dr-arno-antlitz-1163x654.jpg?width=151)
Toyota și-a prognozat un volum de 9,2 milioane de autovehicule pentru anul 2023, sub nivelul anterior, de 9,6 milioane, însă a reiterat și riscul de revenire a crizei de semiconductori, care ar putea aduce modifcări într-o marjă de 10%.