Toyota se întoarce la producția dinaintea crizei de semiconductori

Toyota se întoarce la producția dinaintea crizei de semiconductori
scris marţi, 20:41

Planurile de producție ale Toyota pentru luna februarie țintesc un volum de autovehicule similar cu cel de anul trecut, când cel mai mare constructor de automobile din lume încă nu era afectat de criza de semiconductori. Chiar și așa, japonezii vor opri pentru două zile una dintre fabrici.

Toyota  început anul 2023 în forță, cu previziuni care au reușit să reducă îngrijorarea privind continuarea crizei de semiconductori. După ce au comunicat o prognoză de 10,6 milioane de vehicule pentru 2023, acum Toyota anunță că planul de producție pentru luna februarie va fi similar cu cel înregistrat în 2022 în aceeași lună.

VIDEO Cum va fi semnalizată limita de înălțime pentru Pasajul Unirii. Soluția anunțată acum de autorități pentru a nu mai fi accidente CITEȘTE ȘI VIDEO Cum va fi semnalizată limita de înălțime pentru Pasajul Unirii. Soluția anunțată acum de autorități pentru a nu mai fi accidente

La acel moment, Toyota era singurul constructor auto din lume care era foarte puțin afectat de criză, deoarece își făcuse provizii. Liderii companiei luaseră această decizie în urma efectelor cutremurului din Japonia, din 2021, astfel că stocurile de componente electronice părea suficient pentru câteva luni.

Ulterior, pe măsură ce situația s-a înrăutățit pe plan global, Toyota a fost nevoită să-și ajusteze, în fiecare lună, planurile de producție și să oprească sistematic, mai multe zile pe lună, cele mai multe uzine din Japonia.

„Volumul planificat de producție globală pentru februarie este așteptat să fie de aproximativ 750.000 de unități”, a transmis Toyota un mesaj adresat partenerilor și furnizorilor săi, cu precizarea că producția din Japonia a fost estimată la 300.000, iar cea din alte piețe, la 450.000 de unități.

Singura uzină care va fi afectat în luna februarie va fi cea din Motomachi, une se va opri producția pe linia 1, pe 2 și 3 februarie. Acolo sunt produse modelele Crown, bZ4X, Subaru Solterra, care ajung pe piața europeană, dar și modelul pe hidrogen Mirai, precum și modelul Lexus LC.

Șeful vânzărilor Dacia a dezvăluit în premieră câți bani încasează în medie pe o mașină. Profitul mărcii e comparabil cu cel al Porsche sau Ferrari. \ CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia a dezvăluit în premieră câți bani încasează în medie pe o mașină. Profitul mărcii e comparabil cu cel al Porsche sau Ferrari. "Bulgăre de aur."

În februarie 2022, când criza abia începea în uzinele Toyota, compania a produs 741.000 de automobile Toyota și Lexus, la care s-au adăugat aproximativ 150.000 de vehicule Daihatsu și Hino, după ce planurile companiei estimau numai 700.000 de vehicule. Rezultatul a fost obținut atunci în pofida faptului că 8 fabrici își opreau producția timp de 11 zile.

Toyota nu a anunțat încă rezultatele de vânzări și de producție pentru anul 2022, însă este așteptat un total care să depășească 10 milioane de unități, mai mare decât previziunile anterioare. Toyota a rămas cel mai mare constructor auto din lume, depășind VW Group, care a raportat un volum de 8,3 milioane de vehicule vândute la nivel global.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota productie
vanzari toyota
criza semiconductori