INFOGRAFICE Dacia, cea mai mare cotă de piață din istorie, în 2022. „Vom lansa două noi modele în segmentul compact”

INFOGRAFICE Dacia, cea mai mare cotă de piață din istorie, în 2022. „Vom lansa două noi modele în segmentul compact”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 ian 2023

Dacia a anunțat rezultatele de vânzări pentru anul 2022, confirmând astfel cifrele publicate anterior de Profit.ro, cu un volum total la nivel global mai mare cu aproape 7 procente. Marca și-a crescut cota de piață în Europa, la un nivel record, la fel și cea pe segmentul de retail, unde este deja numărul 3 pe continent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cu un volum de 573.800 autovehicule vândute în 2022, pe toate piețele pe care este prezentă, Dacia a depășit pentru prima dată în istoria mărcii pragul de 4% în Europa, pe principala piață a sa. Cele 4,2 procente cotă de piață sunt mai mari cu 0,7 puncte procentuale față de anul 2021 și depășesc chiar și nivelul din 2019, anul în care vânzările Dacia au atins cel mai înalt nivel.

Pe segmentul de retail, vânzări către persoane fizice, Dacia și-a menținut locul 3 în Europa, având de asemenea o cotă de piață record, de 7,6%, cu 1,4 puncte procentuale mai mult decât în 2021. De asemenea, Dacia a fost în top 3 al vânzărilor pe opt piețe europene (inclusiv Maroc), fiind marca cea mai vândută pe patru piețe (trei din UE, România, Portugalia și Belgia, plus Maroc), precum și numărul 2 în Franța și numărul 3 în Ungaria, Austria, Cehia și Serbia.

Vânzările Dacia la nivel global. Sandero Stepway, best-seller. Modele dispărute din gamă CITEȘTE ȘI Vânzările Dacia la nivel global. Sandero Stepway, best-seller. Modele dispărute din gamă

Două dintre modelele sale, Sandero, cu un volum total de 229.500 de unități vândute, și Duster, cu 197.100 de unități vândute, au fost cele mai vândute autoturisme din Europa, pe segmentul de retail, fiind totodată locul 1 pe segmentul lor. De asemenea, Jogger, cu 56.800 unități, a fost numărul 2 pe segmentul compact non-SUV, iar Spring, cu 48.900 unități, a fost numărul 3 pe segmentul EV de retail.

INFOGRAFICE Dacia, cea mai mare cotă de piață din istorie, în 2022. „Vom lansa două noi modele în segmentul compact”

Cele mai puternice piețe ale Dacia au fost Franța, cu 130.800 de autoturisme, și un plus de 4,5% față de 2021, unde a atins o cotă de piață de 8,6%, fiind a treia cea mai vândută marcă de pe piață, apoi Italia, cu 67.300 de autoturisme, în creștere cu 9,2%, pe locul patru pe segmentul de retail, Germania, cu 60.300 vehicule vândute, urcând pe locul șase în vânzările către persoane fizice, Spania, cu 37.800 autoturisme, în creștere cu 2,7% și o cotă de 4,7% din piață, și Marea Britanie, unde și-a dublat volumul vânzărilor. De asemenea, în Maroc, unde Dacia este cea mai vândută marcă, creșterea a fost de 15,4%, pe o piață în declin.

INFOGRAFICE Dacia, cea mai mare cotă de piață din istorie, în 2022. „Vom lansa două noi modele în segmentul compact”

Potrivit reprezentanților Dacia, versiunile cele mai bine echipate sunt cele care au atras cei mai mulți clienți, respectiv peste 70% din totalul vânzărilor, în timp ce o treime dintre clienți au ales motorizarea ECO-G, care la Jogger a ajuns la 58% din totalul vânzărilor. Alte statistici arată că pe cele mai mari cinci piețe din Europa, Franța, UK, Germania, Italia și Spania, 60% din clienții Dacia nu au mai cumpărat anterior o mașină a grupului Renault, în timp ce 80% dintre cei care au deținut o Dacia au ales ulterior tot un autoturism al Grupului Renault, din care face parte Dacia.

INFOGRAFICE Dacia, cea mai mare cotă de piață din istorie, în 2022. „Vom lansa două noi modele în segmentul compact”

„Volumul vânzărilor europene și cifrele cotei de piață ale Dacia au crescut în 2022, confirmând relevanța strategiei noastre bazate pe redefinirea elementelor esențiale și adaptarea produselor noastre la nevoile clienților. În 2023, vom continua pe acest impuls extinzând gama noastră de vehicule electrificate, rămânând în același timp fideli poziției Dacia de a oferi clienților noștri simplitate și cel mai bun raport calitate-preț”, a declarat Xavier Martinet, SVP Marketing, Sales & Operations Dacia.

Dacia a depășit Ford, Fiat, Citroen și Opel pe piața europeană. România, a patra cea mai mare creștere din UE CITEȘTE ȘI Dacia a depășit Ford, Fiat, Citroen și Opel pe piața europeană. România, a patra cea mai mare creștere din UE

Martinet a explicat într-o conferință de presă dedicată rezultatelor Dacia că perspectivele dezvoltării mărcii se vor axa pe intrarea în segmentul C, și nu pe extinderea pe piețe noi. „Dacia nu are planuri de extindere geografică”, a subliniat în repetate rânduri Xavier Martinet, la întrebările jurnaliștilor. El a confirmat faptul că Dacia va lansa două noi modele în viitor, fără să ofere detalii privind data și tipul celor două noi automobile, dar a lăsat de înțeles că vor fi de asemenea mașini din segmentul C.

„Vom lărgi gama cu noul Duster în 2024, care va înlocui modelul actual, cu Bigster în 2025, deci vom vinde mai multe mașini în final, iar dacă vinzi mai multe mașini trebuie să produci mai multe mașini. Este matematică pură și trebuie să luăm în calcul acest fapt. Vom comunica la momentul respectiv unde vor fi produse noile mașini” a mai explicat șeful vânzărilor Dacia, precizând că perimtrul industrial al Dacia va rămâne în România și în Maroc.

„China a fost o alegere la moementul respectiv, pentru că acolo era ecosistemul mașinilor electrice. Evoluția acestui ecosistem în alte țări va genera oportunități, dar vom vedea. Nu există dorința de a continua în China”, a mai spus Martinet, referitor la viitorul producției Dacia, în special pe segmentul de mașini electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia vanzari
cele mai vandute modele dacia
dacia 2022