Toyota și-a crescut participația în Subaru la 20%

Toyota și-a crescut participația în Subaru  la 20%
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 feb 2020

Participația Toyota în cadrul Subaru a crescut la 19,97%, potrivi notificării făcute de japonezi către autoritățile bursiere. Achiziția vine ca urmare a unui acord semnat anul trecut de cele două companii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota a notificat bursa despre creșterea pachetului de acțiuni deținut în cadrul Subaru Corporation la 19,97%, de la 16,48% cât deținea anterior. Drepturile de vot ar trebui să urce la 20%, potrivit acordului semnat de Toyota și Subaru în septembrie 2019.

Odată depășit pragul de 20% drepturi de vot, Subaru este declarată companie afiliată Toyota.

Cele două companii japoneze, care derulează mai multe proiecte împreună, încă din 2005, după ce GM a decis să-și vândă participația la Subaru, au decis să meargă mai departe prin încheierea unui acord de parteneriat „de business și de capital”.

Cele două companii vor să dezvolte noi modele, între care viitoarea generație a Subaru BRZ - Toyota 86, cel mai de succes prodsu al lor de până acum. Subaru s-a angajt să cumpere acțiuni Toyota în cuantum egal cu suma plătită de Toyota, adică aproximativ 80 miliarde de yeni. Subaru nu a deținut acțiuni la Toyota până la acest moment.

Printre alte proiecte ale Toyota și Subaru se numără o platformă pentru vehicule electrice și un SUV electric. Mai mult, Toyota va furniza Subaru componente specifice mașinilor hibrid pentru o gamă mai largă de vehicule. Subaru produce deja modelul Crosstrek, cu propulsie hibridă Toyota.

În același timp, Toyota va prelua pe modelele sale tehnologia 4x4 deținută și dezvoltată de Subaru.

Statutul de afiliat nu va conduce automat la raportarea vânzărilor Subaru în cele ale grupului Toyota, dar dacă valorile ar fi cumulate, grupul Toyota - Subaru ar deveni cel mai mare la nivel global, cu aproape 12 milioane de vehicule, peste cele aproape 11 milioane vândute de VW Group.

Producția Dacia, în scădere. Modelul Duster, cu 10.000 de unități în minus, în timp ce Ford și-a dublat ritmul la Craiova CITEȘTE ȘI Producția Dacia, în scădere. Modelul Duster, cu 10.000 de unități în minus, în timp ce Ford și-a dublat ritmul la Craiova

Toyota mai are un parteneriat cu un alt constructor japonez, Mazda, la care controlează 4,94% din acțiuni.

Legătura dintre Toyota și Subaru a început în 2005, când General Motors a vândut pachetul de 20.1% pe care îl deținea la Fuji Heavy Industries, proprietarul mărcii Subaru. Toyota a cumpărat atunci un pachet de 8,7%, pe care l-a extins de-a lungul timpului, până la aproape 17%.

Fuji Heavy Industries a fost înființată în 1953, ca un parteneriat al mai multor companii japoneze specializate în industria grea și transporturi. În 2016, acționarii au decis schimbarea numelui în Subaru Corporation, pentru a utiliza mai bine notorietatea mărcii auto deținute. Subaru Corporation construiește automobile, autobuze, dar este cunoscută pentru producția de avioane Boeing și elicoptere Lockheed Martin. Este principalul furnizor de echipamente militare aviatice pentru Ministerul Apărării din Japonia.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota subaru
actiuni subaru
toyota afiliat subaru