Toyota și-a surclasat concurența din Europa și a câștigat cotă de piață

Toyota și-a surclasat concurența din Europa și a câștigat cotă de piață
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 ian 2023

Vânzările Toyota Motor Europe, divizia celui mai mare grup auto din lume, au crescut ușor în 2022, la peste un milion de vehicule, și au reușit să contribuie la o creștere a cotei de piață a constructorului pe această piață, pe fondul scăderii vânzărilor de automobile din regiune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota a vândut 1,08 milioane de automobile pe piața din Europa, reușind astfel să-și majoreze la 7,3% cota de piață, cu 0,9 puncte procentuale peste cota din 2021, profitând de scăderile concurenților principali, VW Group, Stellantis și Renault Group.

ANALIZĂ Veriga lipsă a României: o autostradă care să lege estul de vest CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Veriga lipsă a României: o autostradă care să lege estul de vest

Marca Toyota a contribuit cu cea mai mare parte a vânzărilor, respectiv 1,03 milioane de vehicule, în creștere cu 3 procente față de anul anterior, ceea ce a determinat consolidarea poziției secunde în clasamentul celor mai vândute mărci auto din Europa. Cele mai vândute modele au fost Corolla (182.278); Yaris (185.781); Yaris Cross (156.086); RAV4 (113.297); C-HR (109.543), Aygo X (74.427), reprezentând 74% din volumul total.

„Suntem mulțumiți de încă un an de performanțe puternice în vânzări, continuând să depășim piața, în ciuda unor condiții foarte dificile din Europa. Am avut o cerere puternică pentru modele noi, cum ar fi Yaris Cross și Aygo X, iar vânzările au rămas ridicate pentru modele consacrate. În 2023, mă aștept să văd o creștere suplimentară a volumului și a cotei de piață, pe măsură ce ne extindem în continuare gama noastră multi-tehnologie, electrificată. Pentru Toyota, vom beneficia de primul nostru an complet de vânzări bZ4X și Corolla Cross. Și pentru Lexus, ne așteptăm la o oarecare ușurare de la restricțiile de aprovizionare de anul trecut, plus un impuls suplimentar de la lansarea noului Lexus RX și a noului Lexus RZ electric”, a declarat Matt Harrison, CEO al Toyota Motor Europe.

Dacia, cotă de piață dublă față de Audi și BMW, la electrice, pe cea mai mare piață din Europa CITEȘTE ȘI Dacia, cotă de piață dublă față de Audi și BMW, la electrice, pe cea mai mare piață din Europa

Marca Lexus a vândut 50.467 de vehicule, din care 81% au fost mașini electrificate. Familia de SUV-uri RX, NX, UX, GX și LX a reprezentat 89% din vânzările totale.

Toyota a adoptat o strategie diferită privind electrificarea, preferând să lanseze cu mare întârziere primul automobil complet electric, punând în schimb accentul pe motorizările hibride, care au însumat peste 700.000 de automobile vândute în 2022. 

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari toyota
toyota europe
vanzari toyota europa
yaris
corolla