Toyota va lansa cel puțin 10 mașini electrice în următorii 5 – 6 ani

Toyota va lansa cel puțin 10 mașini electrice în următorii 5 – 6 ani
scris 18 dec 2017

Toyota este unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume, unul dintre pionierii vehiculelor cu propulsie alternativă, însă nu are în gamă niciun automobil complet electric în acest moment, cu excepția modelului experimental Mirai (foto), bazat pe sistemul fuel-cell. Acesta este motivul pentru care șefii companiei își doresc să lanseze cel puțin 10 modele în următorii ani, pentru a intra în competiția ce se anunță tot mai strânsă.

Strategia japonezilor în materie de vehicule electrice a fost una de așteptare, se pare, astfel că nu au investit în modele care să genereze pierderi, până când piețele nu au arătat apetență pentru acest tip de vehicule. Chiar dacă sunt lideri la vehicule hibrid, inclusiv cele de tip plug-in, și dețin tehnologia necesară producerii de mașini electrice, cei de laToyota au preferat să aștepte momentul potrivit. Argumentele japonezilor au fost cele cunoscute: autonomie scăzută a bateriilor, costuri mari de producție și timpi mari de încărcare a bateriilor.

Acum lucrurile se schimbă. Prima piață pe care intenționează să intre este China, acolo unde automobilele electrice au devenit obișnuite pe șosele. Japonia, India, SUA și apoi Europa, aceasta ar fi ordinea pe care Toyota va lansa versiuni electrice pentru fiecare dintre modelele pe care marca japoneză le are acum în gama sa. Dar japonezii au fost determinați, se pare, și de presiunile tot mai mari ale autorităților din toată lumea pentru introducerea de mașini electrice și eliminarea treptată a celor poluante.

Compania a dat publicității planul de dezvoltare pentru următorii ani, plan ce prevede un volum de 5,5 milioane de mașini hibrid și electrice până în 2030, cel puțin o versiune electrică  modelelor din gamă, până în 2025 și cel puțin 10 modele complet electrice, în anii următori. Anual, japonezii vor să ajungă la un nivel de 1 milion de vehicule electrice și fuel-cell, la nivel global.

Campania prezidențială, lansată oficial în Rusia CITEȘTE ȘI Campania prezidențială, lansată oficial în Rusia

Toyota urmează celor de la Nissan, lideri în materie de vehicule electrice, cu ajutorul lui Leaf, care au anunțat că vor să lanseze până la 12 modele în următorii ani. De asemenea, Honda și-a revizuit intejnțiile vizavi de mașini electrice, anunțând că dorește să lanseze primele mașini EV în China, unde cererea este foarte mare.

Cei de la Toyota sunt lideri, de altfel, și la capitolul baterii electrice, ei anunțând anul acesta că lucrează deja la o nouă generație de acumulatori, cu o densitate mai mare, costuri mai mici și greutate scăzută. Au fost anunțate, totodată, și investiții în infrastructura de încărcare, dar și în rețele de colectare a bateriilor uzate. Anul acesta, compania Toyota a anunțat și un parteneriat cu Mazda și Denso pentru dezvoltarea unei arhitecturi destinate vehiculelor electrice.

Toyota a produs în trecut vehicule electrice, dar a renunțat la ele pe motiv că nu sunt încă rentabile. Acum, șefii Toyota spun că s-a ajuns într-un moment de „acum sau niciodată”, cei care nu investesc în vehicule electrice fiind pasibili să dispară.

Toyota vinde cel mai cunoscut automobil hibrid din lume, Prius, pionier al acestui segment al industriei auto, care astăzi are diferite versiuni de propulsie, inclusiv de tip plug-in hibrid, ce poate rula exclusiv în mod electric. 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
toyota
masini electrice