Transportatorii maritimi Maersk și CMA CGM vor impune tarife mai mari de transport, după redirecționarea navelor în urma atacurilor din Marea Roșie

Transportatorii maritimi Maersk și CMA CGM vor impune tarife mai mari de transport, după redirecționarea navelor în urma atacurilor din Marea Roșie
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 dec 2023

Maersk și CMA CGM, două dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, vor impune tarife suplimentare după ce au decis să redirecționeze navele, în urma atacurilor asupra acestora din Marea Roșie, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Suplimentările de tarife, concepute pentru a acoperi călătorii mai lungi în jurul Africii, în comparație cu rutele prin Canalul Suez, se vor adăuga costurilor în creștere pentru transportul maritim de când grupul militant houthi din Yemen a început să țintească navele, scrie News.ro.

VIDEO&FOTO Umbrărescu, în luptă pe Autostrada Lugoj - Deva inclusiv la tronsonul cu tuneluri pentru urși, anunță: Angajăm mineri! Grindeanu, anterior: Un proiect care a scos peri albi CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu, în luptă pe Autostrada Lugoj - Deva inclusiv la tronsonul cu tuneluri pentru urși, anunță: Angajăm mineri! Grindeanu, anterior: Un proiect care a scos peri albi

Maersk și CMA CGM se numără printre liniile maritime de top care au suspendat trecerea navelor prin Marea Roșie, care face legătura cu Canalul Suez, direcționând navele în jurul Capului Bunei Speranțe, la vârful sudic al Africii.

Invocând ”întreruperea operațională gravă”, Maersk a declarat joi seara târziu că plățile suplimentare includ o suprataxă imediată pentru întreruperea tranzitului (TDS), pentru a acoperi costurile suplimentare asociate călătoriei mai lungi, precum și o suprataxă pentru sezonul de vârf (PSS) de la 1 ianuarie.

În total, un container standard care călătorește din China în Europa de Nord se confruntă cu o taxă suplimentară de 700 de dolari, constând dintr-un TDS de 200 de dolari și PSS de 500 de dolari, a spus Maersk.

Containerele care se îndreaptă spre coasta de est a Americii de Nord vor fi taxate cu 500 de dolari fiecare, constând din plata TDS de 200 de dolari și un PSS de 300 de dolari, a adăugat compania.

Maersk a mai spus că rutele din alte părți ale rețelei sale vor fi afectate de întreruperea Suez, declanșând suprataxe de urgență pentru o gamă largă de călătorii.

Șapte mari companii au depus oferte în cursa pentru noul terminal de bitum de la Constanța CITEȘTE ȘI Șapte mari companii au depus oferte în cursa pentru noul terminal de bitum de la Constanța

CMA CGM a anunțat, de asemenea, taxe suplimentare, joi seara târziu, inclusiv un plus de 325 de dolari per container standard pe ruta Europa de Nord către Asia și 500 de dolari per container pentru Asia spre Mediterana.

Aceste tarife fac parte din planul său de urgență de a redirecționa navele în jurul Capului Bunei Speranțe, a spus acesta.

CMA CGM, cu sediul în Franța, a enumerat 22 dintre navele sale care sunt redirecționate.

Statele Unite au anunțat o forță multinațională care să patruleze Marea Roșie, dar surse maritime spun că detaliile nu au apărut încă, iar companiile continuă să evite zona.

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
tarife
marea roșie