Oferta Lufthansa pentru preluarea unei participații minoritare la rivala italiană ITA Airways ar putea afecta concurența și ar putea duce la prețuri mai ridicate, au anunțat luni autoritățile antitrust ale Uniunii Europene, sporind presiunile asupra operatorului aerian german să vină cu soluții mai bune pentru finalizarea tranzacției, transmite Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Comisia Europeană a apreciat că acordul amenință concurența pe rutele pe distanță scurtă între Italia și țările din Europa Centrală, precum și rutele pe distanțe lungi între Italia, SUA, Canada și Japonia. De asemenea, tranzacția ar consolida poziția dominantă a ITA pe principalul aeroport din Milano, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Radu Dimofte pregătește două turnuri de câte 11 etajeComisia Europeană a prezentat temerile într-o comunicare privind obiecțiunile adresată Lufthansa, confirmând informațiile Reuters publicate luna aceasta. Lufthansa și Guvernul italian trebuie să vină acum cu noi soluții.
Tranzacția scoate în evidență valul de consolidări din rândul companiilor aeriene europene; de exemplu IAG, firma mamă a British Airways și Iberia, caută să achiziționeze operatorul aerian spaniol Air Europa.
Lufthansa, care operează deja brandurile Swiss, Austrian Airlines și Brussels Airlines, a anunțat în aprilie 2023 că vrea să achiziționeze o participație de 41% la ITA Airways, printr-o investiție inițială de 325 milioane de euro, obiectivul fiind de a prelua controlul complet în viitor.
În urma acordului cu ITA, Lufthansa ar avea o cotă de piață într-un mediu dominat de companii aeriene low-cost, cum ar fi Ryanair (Irlanda) și Easyjet (Marea Britanie).