ULTIMA ORĂ Planul de relansare a economiei - Guvernul a "tras" proiectele metroului și trenului metropolitan din Cluj ale Primăriei conduse de Boc

ULTIMA ORĂ Planul de relansare a economiei - Guvernul a "tras" proiectele metroului și trenului metropolitan din Cluj ale Primăriei conduse de Boc
scris 1 iul 2020

Planul național de investiții și relansare economică elaborat de Guvernul PNL Orban, analizat de Profit.ro, include la capitolul "Infrastructură de transport" proiectele Primăriei Cluj-Napoca de construire a unei rețele de metrou și a uneia de tren metropolitan.

Documentul, cu investiții promise de 100 miliarde euro pe 10 ani, va fi prezentat astăzi oficial, în prezența președintelui Klaus Iohannis.

INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării” CITEȘTE ȘI INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării”

Cum va fi relansată economia, puternic afectată după criza COVID-19, și ce se va întâmpla pe piața bancară, precum și cu fondurile de investiții și cele de pensii, bursa și societățile de asigurări va fi detaliat suplimentar de cei mai importanți jucători în domeniu la Videoconferința - 
Profit.ro Financial Forum 

„Finanțăm repornirea economiei“. Detalii pot fi aflate AICI

Astfel, în plan au fost incluse proiectele "Metrou Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca" și "Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida", anunțate anterior de către municipalitatea clujeană.

Documentul mai promite "Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres", în "Perioada: 2020 – 2030", cu "Cost estimat: 31 miliarde euro".

Progrese în reglementarea recunoașterii faciale CITEȘTE ȘI Progrese în reglementarea recunoașterii faciale

La acest subcapitol sunt incluse proiectele Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța, precum și Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida.

Executivul promite și "Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor".

FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadare CITEȘTE ȘI FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadare

Acestea sunt incluse la "Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro", categorie din care face parte și "Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h".

CITEȘTE ȘI Toate filmele și serialele care apar pe Netflix în luna iulie

Se mai promite "Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro" și "Finalizare lucrări M5, lansare  M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani  și Berceni – Linia de Centură Sud".

În domeniul naval se promit investiții totale de 4,3 miliarde euro, care includ modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța, precum și lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.

În domeniul aerian, investițiile totale promise se ridică la 2,9 miliarde euro și constau în "Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo", precum și în "Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră", fără alte detalii.

Videoconferinta, transmisă în direct și la Profit TV, este organizată cu sprijinul: Alpha Bank, Bursa de Valori București, CEC Bank, Depozitarul Central, Fan Courier, Groupama Asigurari, ING Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Roca Investments, Sif Banat-Crisana și Sif Muntenia.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
plan de relansare economica
investitii in infrastructura de transport