Umărit general, Carlos Ghosn vorbește despre Dacia și critică rezultatele Renault și Nissan: „Lamentabile!”

Umărit general, Carlos Ghosn vorbește despre Dacia și critică rezultatele Renault și Nissan: „Lamentabile!”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 iul 2020

Calos Ghosn critică aspru rezultatele obținute de companiile pe care le-a condus anterior. El spune că acestea sunt „lamentabile” și că este absentă cooperarea dintre șefii celor două companii în acest moment.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Fostul președinte al Renault și al Nissan, de asemenea fost președinte al Alianței Renault Nissan, a acordat un interviu publicației Le Parisien, în care comentează datele financiare ale celor două companii pe care le-a condus. El spune că există o problemă de încredere în cadrul alianței.

Dragoș Dabija, Accenture: Companiile din toate industriile ar trebui să se pregătească pentru probleme de securitate cibernetică intensificate în contextul COVID-19 CITEȘTE ȘI Dragoș Dabija, Accenture: Companiile din toate industriile ar trebui să se pregătească pentru probleme de securitate cibernetică intensificate în contextul COVID-19

El a făcut referire în cadrul interviului și la prețul acțiunilor Renault și Nissan din perioada în care el le conducea, adică noiembrie 2018, și prețul de astăzi, și le-a comparat cu cele ale GM sau Toyota. Nissan a scăzut cu 55% pe burse, iar Renault cu 70%, în acest interval, în timp ce companiile cu care le-a comparat au scăzut 12 - 15%. Ghosn consideră că nu este vorba despre efectul crizei COVID, pentru că toți constructorii auto s-au confruntat cu aceeași problemă.

Ghosn afirmă în același timp că este mândru de ce a făcut în perioada în care a condus cele două companii, amintind, printre altele, și de marca Dacia. „În 2005, Dacia, care a fost cumpărată de Louis Schweitzer, predecesorul meu, nu avea decât un model. Marca se desfășoară astăzi cu o gamă întreagă și constituie un succes remarcabil pentru Renault.”.

FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit? CITEȘTE ȘI FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit?

Fostul executiv cu triplă cetățenie, libaneză, franceză și braziliană, a explicat căderea sa: „A venit din obsesia franceză pentru o fuziune pe care Nissan nu o mai dorea. Am crezut că am găsit, cu holdingul, o cale acceptabilă pentru ambele părți.”

Carlos Ghosn se află în Liban în prezent, unde s-a fugiat după ce a fugit din Japonia, în timp ce se afla sub control judiciar. El a zburat la bordul unui avion privat, ascuns într-o cutie de instrumente muzicale, ajutat de foști luptători ai forțelor speciale americane. Japonia a cerut Libanului extrădarea lui Carlos Ghosn, însă între cele două țări nu există un acord pentru astfel de acțiuni, fiind demarat un proces anevoios de negociere. Ghosn spune că în acest moment pașaportul lui a fost predat procurorului general al Libanului, astfel că nu poate părăsi țara. El fusese chemat pentru audieri în Franța, în cadrul dosarului deschis la plângerea făcută de Renault.

Ghosn a răspuns întrebărilor adresate de jurnaliști pe marginea acuzațiilor aduse în Japonia, încercând să explice că nu sunt bazate pe fapte reale.

El a fost acuzat de Nissan și de procurorii din Japonia de fraudă, pentru nedeclararea unor venituri, dar și de deturnarea unor fonduri ale Nissan în interes personal. Ghosn neagă faptele și spune că tot ce a făcut a fost legal, însă susține că șefii Nissan au regizat dosarul și arestarea sa pentru a împiedica fuziunea dintre Nissan și Renault. El  afost arestat în decembrie 2018 și a stat în arest șase luni, până când a fost eliberat pe cauțiune.

Interviul poate fi citit aici (lb. franceză)

viewscnt
Afla mai multe despre
carlos ghosn dacia
interviu ghosn
renault nissan
gama dacia