UNTRR: Transporturile rutiere în UE au fost îngrădite

UNTRR: Transporturile rutiere în UE au fost îngrădite
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 dec 2018

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, marți, că, în Consiliul de Transport al Uniunii Europene (UE), au fost aprobate propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii din Estul UE sunt ”trimiși acasă”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

UNTRR avertizează că, în Consiliul de Transport UE, au fost adoptate, luni, măsuri chiar și mai restrictive decât compromisul inițial propus de președinția austriacă privind Pachetul Mobilitate, scrie News.ro.

Astfel, s-a decis aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral. Acesta din urmă a fost definit extrem de restrictiv, potrivit UNTRR: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere.

Administrația Metrorex și sindicatul de la metrou au încheiat contractul colectiv de muncă, părțile convenind o mărire salarială de 20% CITEȘTE ȘI Administrația Metrorex și sindicatul de la metrou au încheiat contractul colectiv de muncă, părțile convenind o mărire salarială de 20%

”Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii”, se arată în comunicat.

În plus, consiliul a decis restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Patronatul consideră că această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă.

Totodată, s-a introdus interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE, potrivit UNTRR.

În plus, a fost introdusă o măsură care viează întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.

UNTRR atenționează că, în acest context, urmează o perioadă extrem de dificilă pentru Președinția Română a Consiliului UE, care va începe în mai puțin de o lună.

”Având în vedere importanța viitoarelor dezbateri la nivelul instituțiilor europene privind aprobarea textului final al Pachetului Mobilitate, solicităm Guvernului României să asigure continuitatea participării Ministrului Transporturilor din România în Consiliul Miniștrilor de Transport UE pentru a apăra interesele transportatorilor români în UE, într-un context european incert și periculos”, se arată în comunicat.

Pentru a putea intra in vigoare, decizia va trebui adoptată și de Parlamentul European, care se reunește în plen la Strasbourg în 10 decembrie. Astfel, UNTRR a solicitat tuturor eurodeputaților români să participe activ la dezbaterile Parlamentului European pentru a respinge ferm actuala poziție a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
uniunea europeana
transporturi