Vehiculele comerciale de pasageri compacte, noile vedete ale pieței. Dacia Dokker, printre favoritele europenilor din acest segment

Vehiculele comerciale de pasageri compacte, noile vedete ale pieței. Dacia Dokker, printre favoritele europenilor din acest segment
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 aug 2020

Noul segment care se dezvoltă pe piața de autoturisme discret, fără entuziasmul SUV-urilor, este cel al micilor LCV-uri de pasageri, altfel spus micile vehicule comerciale de marfă, versiunea pentru pasageri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit unei analize de piață realizate de Automotive News, micile vedete ale pieței de automobile în acești ultimi ani nu sunt doar SUV-urile și crossoverele, care au acaparat încet - încet clienții din segmentele monovolumelor, ci și micile dube comerciale, dezvoltate pentru transportul pasagerilor, care au preluat și ele parte din clienții acestor MPV-uri, atât de populare în deceniile anterioare.

De la cele mai cunoscute modele de acest gen - VW Caddy, Citroen Berlingo, Opel Combo  - și până la cele mai noi apariții pe această piață, cum este Dacia Dokker, care  a reușit să devină extrem de populară în doar o singură generație, LCV-urile de pasageri au devenit atractive pentru clienții care își doreau o mașină practică, spațioasă, și nu erau interesați de un SUV.

În ultimii ani, constructorii de automobile au sesizat această nouă tendință a pieței și au început să ofere tot mai multe dotări și confort acestor modele, care au și avantajul unei omologări ca vehicul utilitar. Mai mult decât atât, arhitectura lor destul de robustă, lipsită de o serie de elemente interioare, le-a permis constructorilor să vândă la prețuri mai mici acest tip de vehicule. Nu în ultimul rând, fiind dezvoltate pentru utilizarea comercială, aceste automobile au de regulă o durată de viață mai mare și permit o recuperare a investiției mult mai bună.

Segmentul LCV-urilor de pasageri cuprinde trei subsegmente, în funcție de dimensiuni, însă cele două segmente superioare, microbuzele, sunt ceva mai prezente în achizițiile companiilor și mai puțin în cele ale persoanelor private. În total, segmentul LCV-urilor de pasageri se ridică la aproape 200.000 de unități, în prima jumătate a anului, potrivit datelor JATO, iar în 2019 a înregistrat o creștere de 11%, la 560.234 unități. Însă segmentul compact, cel care astăzi reprezintă cea mai atractivă categorie de monovolume pentru pasageri, a însumat el singur aproximativ 90.000 de unități în primele șase luni din 2020. Volumul a fost mai mic decât un an înainte, cu aproape 20%, din cauza blocajelor produse de epidemia de coronavirus

Vedetele acestui segment au fost anul acesta VW Caddy Life, Peugeot Rifter, noua denumire a versiunii  de pasageri a lui Partner, Citroen Berlingo și Dacia Dokker. Modelul românesc, care se fabrică, de fapt, în Maroc, a vândut peste 14.000 de unități în Europa, cu aproximativ 20% mai puține față de anul trecut. Dokker este însă în al optulea an de viață, o viață foarte lungă, iar în 2020 ar trebui să primească o nouă generație. Liderul segmentului, Caddy, a reușit însă să-și crească cota de piață, cu 21.400 de unități și doar 6% scădere față de ianuarie – iunie – 2019.

Opel vrea să vândă o parte dintr-o uzină. Fabrica ajunsese „mai mare decât Principatul Monaco” CITEȘTE ȘI Opel vrea să vândă o parte dintr-o uzină. Fabrica ajunsese „mai mare decât Principatul Monaco”

Comparativ, segmentul monovolumelor compacte, condus de VW Touran, a avut un volum mult mai mare și în 2020, 90.000 unități, însă scăderea acestui segment a fost de 50% față de anul anterior. În acest segment, Dacia Lodgy are un volum vândut, în prima jumătate a anului, de 8.550 unități, însă declinul este mult mai mare decât cel al lui Dokker: 44%. Cu o cotă de piață de 6,9% din segment, Lodgy este pe locul șapte și ar putea să dispară definitiv de pe piață, potrivit informațiilor neoficiale.

Tot în segmentul comercialelor compacte de pasageri investește și Mercedes-Benz, care are tradiție pe segmentele de utilitare. Fostul Citan va devenit T-Class și va utiliza, tot ca Citan, platforma și componentele Renault Kangoo.

Cele mai mari piețe de vehicule comerciale de pasageri sunt, în general, piețele mari, cu tradiție, începând cu Germania, care a însumat peste 31.000 de unități în prima jumătate a anului, cu o scădere de aproape 30%, față de anul trecut. La mare distanță se află Franța, cu numai 12.200 de unități și o scădere mult mai mare, de 42%.

viewscnt
Afla mai multe despre
lcv
minivanuri
monovolume
mpv
dacia dokker
vw caddy
renault kangoo
peugeot rifter
fiat doblo