Volvo Cars a vândut în luna noiembrie 60.244 de automobile la nivel global, un volum mai mic cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, accentuând tendința de scădere cu care se confruntă marca suedeză de mai bine de un an.
Potrivit datelor oficiale transmise de companie, cea mai mare scădere în acest an este pe segmentul pe care pune cel mai mare accent, cel electric. Din fericire, luna noiembrie a adus o gură de aer pe acest segment, pentru că vânzările de mașini complet electrice s-au ridicat la 14.594 vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 4 procente.
Cu toate acestea, pe toate cele 11 luni acestea au un declin de 17%, cu aproape 30.000 de vehicule mai puțin decât în urmă cu un an, respectiv 133.681 unități.
În noiembrie, cea mai mare scădere a fost pe motorizările cu combustie (care includ și motoarele mild-hybrid), care au frânat cu -14% față de anul trecut, la numai 29.865 unități și au fost astfel depășite de cele electrificate (BEV și PHEV), care au însumat 30.379 de unități (scădere -4%).
Și hibridele au scăzut luna trecută, cu 12 procente, la 15.785 unități, fiind la un pas să fie depășite de modelele cu propulsie complet electrică.
„Cifrele de vânzări din noiembrie evidențiază provocările structurale și transformaționale continue care afectează atât Volvo Cars, cât și industria în general”, a declarat Erik Severinson, director comercial al companiei deținute de Geely Holding.
„În ciuda scăderii vânzărilor totale, suntem încurajați de creșterea vânzărilor de mașini complet electrice și de livrările accelerate ale noului XC70 hibrid plug-in cu autonomie mare în China, ceea ce continuă să ne extindă poziția în segmentul electrificat, aflat în creștere rapidă. Cu toate acestea, vânzările din SUA continuă să rămână scăzute după eliminarea treptată a creditelor fiscale pentru vehicule electrice."
Ponderea modelelor electrificate s-a situat la 50% în noiembrie, cu 24% pentru BEV și 26% pentru PHEV.
Modelul cel mai vândut a fost luna trecută XC60, cu 16.267 de unități (2024: 21.586 unități), urmat de XC40 și versiunea electrică EX40, cu vânzări cumulate de 13.965 de unități (2024: 14.613 unități) și XC90 cu 8.304 unități (2024: 10.533 unități).
De la începutul anului, vânzările de automobile plug-in hybrid ale Volvo au totalizat 153.470 vehicule, cu 3 procente mai puține decât în 2024, iar cele cu combustie au rămas cele mai populare, cu 347.842 vehicule vândute, dar cu o scădere de 6 procente.
















